|
|
|
||
Last update: VECIZ (03.05.2002)
The didactic elaboration of selected subject matters connected with issues of environmental care, ecology and nature protection. Analyses of curricula documents from the point of view of including aspects of ecology and environment. The use of problem/solving methods and modern organizational techniques }project education], including extracts from videos and the use of computer programmers. Exercises in environmental education Demonstrations of practical exercises utilizing the problem/solving methods of observation and experiment. Work with products of nature, creation of problem task and projects. Examples of field trips into conservation areas and visits of ecological centers and centers for education in ecology. |
|
||
Last update: VECIZ (24.09.2002)
1. Zařazení EVVO ve výuce na ZŠ a SŠ historie a současnost zařazení ekologických aspektů v kurikulárních dokumentech
2. Didaktické rozpracování vybraných tematických celků ekologické pojmy a způsoby jejich transformace do vědomí žáků světové ekosystémy a ekosystémy ČR ochrana přírody, typy chráněných území ekologické přístupy v zemědělství a vlastnictví škodlivé biotické faktory a jejich negativní působení v souvislosti s měnícími se podmínkami ŽP
3. Vyučovací prostředky, metody a organizační formy náměty pro praktická cvičení s ekologickou problematikou náměty pro komplexní exkurze s využitím lokalit v Praze a v blízkém okolí možnosti využití chráněných území v ČR ke komplexním exkurzím ekologické školní projekty
4. Pražská a mimopražská center ekologické výchovy a jejich úloha v EVVO nabídka výukových programů pro školy síť ekologických center Pavučina a jejich působení na úrovni krajů seznámení s vybranými projekty a výukovými programy center nabídka materiálů pro výuku poskytovaná ekologickými centry
Literatura: Horká, H. : Teorie a metodika ekologické výchovy. Brno: Paido 1996. Kvasničková, D. : Co je udržitelný rozvoj. KEV: Praha 2001. Kolektiv : Hry a výchova k trvale udržitelnému rozvoji. Brontosaurus: Praha 1996. Kolektiv : Ekogramotnost do škol. KEV: Praha 2002. Máchal, A.: Průvodce praktickou ekologickou výchovou. Rezekvítek: Brno 2000. Švecová, M. a kol. : Metodický pokyn pro předmět biologie. In. Ekogramotnost do škol, KEV, Praha 2002. |