|
|
|
||
Last update: RNDr. Irena Chlebounová (11.07.2023)
Students are divided into groups of two to five. Each group monitors 1 week at selected schools at several faculty teachers of their qualifications subjects. The group usually observes 2-3 days in high school and 2 days in secondary school. The required number of observations is 10 hours per week. In addition to registering the internship in the SIS, it is necessary to register for the internship via the table shared by dr. Jelen by 15.1. for LS and up to 15.6. for ZS to provide schools for practice. In the case of distance learning, recordings of lessons taught on the Internet can be used for analysis and recording. |
|
||
Last update: RNDr. Irena Chlebounová (15.07.2023)
ČAPEK, R. (2017). Líný učitel. Jak učit dobře a efektivně. Praha: Raabe s. r. o. ČAPEK, R. (2019). Líný učitel. Cesta pedagogického hrdiny. Praha: Raabe s. r. o. ČAPEK, R. (2020). Líný učitel. Kompas moderního učitele. Praha: Raabe s. r. o. FONTANA, D. (2003). Psychologie ve školní praxi. Příručka pro učitele. Praha: Portál. GANAJOVÁ, M. a kol. (2021). Formatívne hodnotenie vo výučbe prírodných vied, matematiky a informatiky. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika. GILBERT, I. (2013). Essential Motivation in the Classroom. New York: Routledge. KARNSOVÁ, M. (1995). Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha: Portál. KOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ, R. (2009). Hodnocení žáků. Praha: Grada Publishing, a. s. KOLEKTIV AUTORŮ (2020). Příprava, organizace a realizace pedagogických praxí na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy. Praha: PřF UK. https://www.natur.cuni.cz/fakulta/studium/pedagogicke-praxe/uvodni-informace/praxe-online.pdf KOPŘIVA, P. a kol. (2008). Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála. KREJČOVÁ, L. (2013). Žáci potřebují přemýšlet. Co pro to mohou udělat jejich učitelé. Praha: Portál. PETTY, G. (1996). Moderní vyučování. Praha: Portál. SIEGLOVÁ, D. (2019). Konec školní nudy. Didaktické metody pro 21. století. Praha: Grada Publishing, a. s. SITNÁ, D. (2013). Metody aktivního vyučování. Spolupráce žáků ve skupinách. Praha: Portál. VALIŠOVÁ, A., KOVAŘÍKOVÁ, M. (2021). Obecná didaktika. Praha: Grada Publishing, a. s. |
|
||
Last update: RNDr. Irena Chlebounová (11.07.2023)
CREDIT REQUIREMENTS 1. Observation 10 VJ (max. 2 VJ absence for serious reasons) for the subject of qualification - EVERYONE 2. Submission of written records from lessons - EVERYONE (can be submitted electronically in Google Classroom or by email). |
|
||
Last update: RNDr. Irena Chlebounová (11.07.2023)
Schedule of observation practice: 1. Logging in to the observation practice through a table shared by Dr. Jelen - until 15.1. for observations in LS and by 15.6. for listening in ZS 2. Information meeting about 1 week before practice (online via Google Meet). Second meeting - Discussion about seen lessons as preparation on the real observations. 3. Own weekly observation; count on the fact that the observation will make you busy for the whole week; |
|
||
Last update: RNDr. Irena Chlebounová (11.07.2023)
|