Last update: Mgr. et Mgr. Anna Pospíšilová, Ph.D. (14.09.2023)
Povinná:
Kyriacou, Ch.: Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2012, s. 31-94 a 123-158. ISBN 978-80-262-0052-9.
Kalhoust, Z., Obst. O.: Školní didaktika. Praha: Portál, 2009, s. 17-30, 49-53, 108-110, 132-140, 293-327, 141-142 a 354-356, 403-414. ISBN 978-80-7367-571-4.
Dvořáková, M, Kolář, Z., Tvrzová, I., Váňová, R.: Základní učebnice pedagogiky. Praha: Grada, 2015, s. 57-124. ISBN 978-80-247-5039-2.
Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Praha: UIV, 2001 (tzv.Bílá kniha).
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2017. https://www.msmt.cz/file/43792/
Doporučená:
Vališová, A., Kasíková, H.: Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2011, s. 121-164, 173-184, 241-266. ISBN 978-80-247-3357-9.
Skalková, J.: Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007, s. 130, 133, 138-143 a 153-155, 126-128 a 173-176 a 179, 229-232. ISBN 978-80-247-1821-7.
Petty, G.: Moderní vyučování. Praha: Portál, 2013, s. 9-22, 23-39 a 27-28, 40-66, 107-110 a 362-375, 398-397 a 404-406. ISBN 80-7178-681-0.
Pasch, M.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998, s. 134-139, 140-149. ISBN 80-7367-054-2.
Cangelosi, J. S.: Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994, s. 121-135. ISBN 80-7178-083-9.
TONUCCI : Vyučovat nebo naučit? Praha: PedF UK, 1991.