Last update: PhDr. Eva Jarolímová, Ph.D. (28.01.2024)
* Podmínkou je splnění 50% docházky a zápočtové povinnosti.
* Seminární práce z předmětu - Psychologie dospělého věku a stáří.
Studující si vybere jednu ze dvou variant.
* Kazuistická studie vývoje profesní role
Charakteristika vybraného jedince:
Ø Základní charakteristika: věk, pohlaví a způsob života (kde tento jedinec žije), jaká je jeho profese, jeho rodinný stav apod.
Ø Mezníky, které byly podle jeho/jejího názoru v jeho životě důležité, zejména ty, co se vztahují k profesi.
Ø Jaký je jeho/její názor na profesi, kterou vykonává:
Ø Jak je s ní spokojený/á, co považuje za pozitivní a co za negativní, co by změnil/a, kdyby to bylo v jeho/jejích silách.
Ø Jaké povolání si přál/a, když byl/a mladý/á, co se mu/jí splnilo a co ne.
Ø V čem by svoje názory z mládí korigoval/a, co by v současnosti viděl/a jinak. Na co by dnes kladl/a větší důraz.
Ø V čem je (nebo byla) pro něho/ni práce důležitá? Jakou potřebu kromě ekonomické nutnosti naplňovala?
Ø Co ze svého profesního života považuje za největší přínos?
Ø Jaký zážitek v jeho/jejím profesním životě byl nejhorší?
Ø V čem si myslí si, že jeho/její profese či spolupracovníci nejvíc ovlivnili jeho/její život.
Ø Co by udělal/a jinak, kdyby bylo možné změnit minulost? Vybral/a by si stejnou profesi nebo ne?
Ø Jaké je jeho aktuální sebehodnocení, myslí si, že se mu/jí v životě vede (nebo vedlo) lépe v soukromém životě nebo v práci?
Ø Co je pro něho/ni aktuálně nejdůležitější, jaké jsou jeho/její profesní cíle, čeho by chtěl/a dosáhnout.
Ø Jsou jeho/její záliby podobné jeho/její profesi nebo zcela jiné?.
Ø Shrnutí podstatných informací a jejich interpretace ve vztahu k typickým charakteristikám jeho/jejího věku.
* Seminární práce z předmětu - Psychologie dospělého věku a stáří.
* Kazuistická studie vývoje partnerské role
Charakteristika vybraného jedince:
Ø Základní charakteristika: věk, pohlaví a způsob života (kde tento jedinec žije), jaká je jeho profese, jeho rodinný stav apod.
Ø Mezníky, které byly podle jeho názoru v jeho životě důležité, zejména ty, co se vztahují k partnerství.
Ø Jaký je jeho/její názor na současné partnerství:
Ø Jak je s ním spokojený/á, co považuje za pozitivní a co za negativní, co by na vztahu nebo na partnerovi (partnerce) změnil/a, kdyby to bylo v jeho/jejích silách.
Ø Jakého partnera (partnerku) si přál/a, když byl/a mladší, co se mu/jí splnilo a co ne.
Ø V čem by svoje dřívější názory korigoval/a, co by v současnosti viděl/a jinak. Na co by dnes kladl/a větší důraz. Existuje něco, co si idealizoval/a?
Ø Jaké vlastnosti partnera (partnerky) považuje za nejdůležitější a jaké za zcela nepřijatelné?
Ø Které ze svých dřívějších zkušeností s partnerstvím považuje za nejdůležitější? Co mu/jí dřívější konflikty a rozchody přinesly? Byly takto získané zkušenosti jen negativní nebo i pozitivní?
Ø Jaký zážitek z partnerství považuje za nejhorší?
Ø V čem si myslí si, že ho/ji jeho dřívější partneři (partnerky) nejvíc ovlivnili/a a změnili/y jeho/její život?
Ø Co by udělal/a jinak, kdyby bylo možné změnit minulost? Vybral/a by si stejného partnera (partnerku) nebo ne?
Ø Jaké je jeho aktuální situace, myslí si, že se mu daří (nebo dařilo) lépe ve vztazích s lidmi nebo v práci?
Ø Co je pro ni/něho v partnerství aktuálně nejdůležitější, co by si chtěl/a udržet a co změnit?
Ø Mají s partnerem/partnerkou společné záliby? Umí spolu trávit volný čas?
Shrnutí podstatných informací a jejich interpretace ve vztahu k typickým charakteristikám jeho/jejího věku.