1. Knowledge (Remember)
- Students will be able to remember fundamental theological terms and definitions as presented in the Catechism of the Catholic Church.
- Students will be able to list the main theological models that have shaped Christian theology throughout history.
- Students will be able to recall key sources of theology, including Scripture, tradition, and the Church’s magisterium.
2. Comprehension (Understand)
- Students will be able to explain how theology, as a discipline, reflects on faith and divine revelation.
- Students will be able to describe different epistemological approaches to theology and their historical development.
- Students will be able to interpret the significance of various theological models in relation to the history of Christian thought.
3. Application (Apply)
- Students will be able to apply fundamental theological concepts when analysing biblical and theological texts.
- Students will be able to use theological models to address contemporary issues in Christian faith and practice.
- Students will be able to integrate knowledge from theological sources (Scripture, tradition, Church documents) into their academic work.
4. Analysis (Analyse)
- Students will be able to distinguish different theological methods and their approaches to the study of faith.
- Students will be able to compare scholastic, historical-critical, and modern approaches to theological research.
- Students will be able to analyse the relationship between theology, the Church, and culture in various historical periods.
5. Evaluation (Evaluate)
- Students will be able to critically assess the relevance of different theological models for contemporary theology.
- Students will be able to evaluate how various theological sources contribute to understanding Christian faith.
- Students will be able to assess contemporary theological challenges and construct arguments based on recognised models and methods.
6. Creation (Create)
- Students will be able to compose an analytical paper on a selected theological model or method.
- Students will be able to create a structured overview of major theological sources and their significance.
- Students will be able to formulate a theological argument on a selected issue in contemporary Christian faith.
Last update: Vopřada David, doc., Dr. (17.02.2025)
1. Znalost (Remember)
- Studenti si dokážou zapamatovat základní pojmy a definice teologie, jak jsou uvedeny v Katechismu katolické církve.
- Studenti dokážou vyjmenovat hlavní teologické modely, které formovaly křesťanskou teologii v dějinách.
- Studenti si dokážou vybavit klíčové prameny teologie, včetně Písma, tradice a církevního magisteria.
2. Porozumění (Understand)
- Studenti dokážou vysvětlit, jak teologie jako věda reflektuje víru a Boží zjevení.
- Studenti dokážou popsat různé epistemologické přístupy k teologii a jejich historický vývoj.
- Studenti dokážou interpretovat význam jednotlivých teologických modelů ve vztahu k dějinám křesťanské myšlenky.
3. Aplikace (Apply)
- Studenti dokážou použít základní teologické koncepty při rozboru biblických a teologických textů.
- Studenti dokážou aplikovat teologické modely na současné otázky křesťanské víry a praxe.
- Studenti dokážou integrovat znalosti z pramenů teologie (Písmo, tradice, církevní dokumenty) do své akademické práce.
4. Analýza (Analyse)
- Studenti dokážou rozlišit různé teologické metody a jejich přístupy ke zkoumání víry.
- Studenti dokážou porovnat scholastický, historicko-kritický a moderní přístup k teologickému bádání.
- Studenti dokážou analyzovat vztah mezi teologií, církví a kulturou v různých historických obdobích.
5. Hodnocení (Evaluate)
- Studenti dokážou kriticky zhodnotit význam jednotlivých teologických modelů pro současnou teologii.
- Studenti dokážou posoudit, jak různé prameny teologie přispívají k porozumění křesťanské víry.
- Studenti dokážou zhodnotit současné teologické výzvy a argumentovat na základě poznaných modelů a metod.
6. Tvorba (Create)
- Studenti dokážou sepsat analytickou práci na téma vybraného teologického modelu nebo metody.
- Studenti dokážou vytvořit strukturovaný přehled hlavních teologických pramenů a jejich významu.
- Studenti dokážou navrhnout teologickou argumentaci k vybrané otázce současné křesťanské víry.
Last update: Vopřada David, doc., Dr. (17.02.2025)
|