|
|
||
Cílem kurzu je vytvořit kritické a tvůrčí prostředí, v němž studenti dostanou zpětnou vazbu při rozvíjení bakalářských prací. Kurz je tvůrčí dílnou, prostorem pro výměnu zkušeností a pro dialog nejen mezi vyučujícím a studenty, ale i mezi účastníky kurzu navzájem. Kurz navazuje na Bakalářský seminář I, který proběhl v zimním semestru. Účastníci kurzu se budou soustředit na analýzu a interpretaci dat, dopracovávají bakalářskou práce a vyzkoušejí si její prezentaci.
Anotace 2025 Barbora Spalová MOODLE: https://dl1.cuni.cz/course/section.php?id=198614 V kurzu navazujeme na Bakalářský seminář I. Cílem je vytvořit kritické prostředí, v jehož rámci budou studenti prezentovat svůj postup na bakalářské práci, budou zde dostávat zpětnou vazbu od svých kolegů i vyučující a budou moci taktéž diskutovat obtížné aspekty analýzy či samotné tvorby textu. Nejvýznamnější podmínkou úspěšnosti kurzu je angažovaná účast studentů, a to jak ve smyslu pravidelné prezence, soustavné práce na analýze a textu, tak i respektující a vstřícné poskytování zpětné vazby na texty kolegyň a kolegů. Prakticky studenti nejprve odprezentují postup na analýze dat (ideálně už hotovou analýzu). V těchto hodinách budeme na základě předložených analytických výstupů diskutovat přiléhavost interpretací dat a jejich soulad s teoretickým rámcem a predefinovanými výzkumnými otázkami. V druhé části kurzu se budeme věnovat předfinálním verzím BP, resp. pokročilým draftům bakalářských prací, zejména se zaměříme na jejich koherenci (soulad jednotlivých částí) a konzistenci (argumentu). V rámci těchto hodin bude taktéž prostor na diskusi potenciálních problémů, na které studenti při dokončování prací narazí. V poslední fázi kurzu si namodelujeme samotnou obhajobu bakalářské práce. Zejména se budeme věnovat sestavení prezentace práce tak, aby se vešla do časového limitu a přitom srozumitelně komunikovala zásadní závěry práce. Důraz bude kladen na strategii prezentace, kdy budeme diskutovat i povahu ostatních částí obhajoby ve vztahu k primární prezentaci. Podmínky zápočtu Aktivní účast na seminářích (tolerována je jedna absence). Trénink poskytování a přijetí zpětné vazby je podmínkou úspěšného absolvování semináře i úspěšné bakalářské práce. Ti, kteří se nemohou semináře zúčastnit, odevzdají k diskutovaným projektům zpětnou vazbu ve formě písemného komentáře. Průběžná příprava na semináře (studenti se vždy před seminářem seznámí s texty (části projektů, rešerše…), které budou prezentovány tak, aby mohli poskytovat svým kolegům/gyním relevantní zpětnou vazbu. V rámci každé hodiny bude zvolen jeden/ jedna hlavní diskutující. Strukturovaně: aktivní účast na výuce (možnost jedné neomluvené absence); vystoupení s vlastní prezentací (3x v průběhu kursu); komentování textů ostatních účastníků kursu; včasné plnění všech studijních povinnosti. Last update: Spalová Barbora, Mgr., Ph.D. (02.02.2025)
|
|
||
Cílem kurzu je vytvořit kritické a tvůrčí prostředí, v němž studenti dostanou zpětnou vazbu při rozvíjení bakalářských prací. Last update: Hasmanová Marhánková Jaroslava, PhDr. Mgr., Ph.D. (25.01.2022)
|
|
||
Moodle Hasmanová Marhánková: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9110 1. Aktivní účast na semináři. 2. Zpracování průběžných úkolů - částí bc. práce. 3. Závěrečná prezentace části bakalářské práce. Seminář Tomáš Dvořák: Podmínky zakončení kurzu 1. Aktivní učast na seminářích (1 povolená absence) 2. Dvě presentace (metodologie a první výsledky) 3. Příprava na seminář https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=14613 Last update: Dvořák Tomáš, Mgr., Ph.D. (28.01.2025)
|
|
||
Povinná literatura: ŠANDEROVÁ, Jadwiga a Alena MILTOVÁ. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. Studijní texty. ISBN 80-86429-40-7. Doporučená literatura: KRČÁL, Martin a Zuzana TEPLÍKOVÁ. Naučte (se) citovat. Blansko: Citace.com, 2014. ISBN 978-80-260-6074-1. GERŠLOVÁ, Jana. Vádemékum vědecké a odborné práce. Praha: Professional Publishing, 2009. ISBN 978-80-7431-002-7. SPOUSTA, Vladimír. Vádemékum autora odborné a vědecké práce humanitního a sociálního zaměření. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2009. ISBN 978-80-7204-617-1. BECKER, Howard S. a Pamela RICHARDS. Writing for social scientists: how to start and finish your thesis, book, or article. Chicago: University of Chicago Press, c1986. ISBN 0-226-04108-5. Last update: Hrešanová Ema, Mgr., Ph.D. (01.02.2022)
|
|
||
Plnění průběžných úkolů a aktivní participance na diskuzích v rámci semináře. Last update: Hasmanová Marhánková Jaroslava, PhDr. Mgr., Ph.D. (25.01.2022)
|
|
||
Průběh semináře Každý ze zapsaných studentů vystoupí v průběhu semestru se dvěma prezentacemi svého tématu. Rozpis vystoupení jednotlivých studentů určuje vyučující. V první prezentaci účastníci kurzu obeznámí kolegy s analýzou a interpretací dat. Ve druhé prezentaci studující představí odpověď na svou výzkumnou otázku a argumentaci, která jej k této odpovědi dovedla. Každý ze zapsaných studentů rovněž vystoupí s dvěma koreferáty, kritickým čtením a) analýzy dat a b) závěrů práce. Last update: Hasmanová Marhánková Jaroslava, PhDr. Mgr., Ph.D. (25.01.2022)
|