Last update: Mgr. Michaela Gloverová Konečná (09.09.2015)
GENERAL ENGLISH I Level B1 - B2
FOR WHOM THE COURSE IS INTENDED: the course is intended for all students of bachelor and master studies who take English as their second foreign language, in preference to the students of International Territorial Studies and Czech-German Studies (or other courses within the FSV if there is free capacity).
AIM OF THE COURSE: The course is intended mainly for those students who wish to reinforce their knowledge of grammar and vocabulary and at the same time want to get prepared for further language studies. Our seminars will cover in the winter term grammar of the first four modules of New English File Intermediate (grammar will be thoroughly explained and practiced, suitable for students who need to solidify their language skills and to develop them further).Our seminars will cover current social studies topics.
PARTICIPATION: In the language course attendance records are kept, and once you enroll you will be expected to attend classes regularly (please note that only four absences a term are tolerated). If a student misses more than four lessons he/she is required to contact his/her teacher during the consultation hours or via e-mail.
All students are required to take a placement test which takes place on 1 October 2015. For more info about the test please go to http://kjp.fsv.cuni.cz/
With best wishes of pleasant studies, Mgr. Michaela Gloverová
Last update: Mgr. Michaela Gloverová Konečná (09.09.2015)
Obecná ANGLIČTINA I
Úroveň B1 - B2
KOMU JE KURZ URČEN: kurz je přednostně určen studentům mezinárodních teritoriálních studií a česko-německých studií, pro něž je angličtina druhý jazyk. (Při volné kapacitě se mohou zapsat i studenti jiných oborů.)
CÍL KURZU: upevnění znalostí gramatiky a slovní zásoby a příprava na další studium ve více pokročilých kurzech. Semináře pokryjí v ZS gramatiku prvních čtyř modulů učebnice New English File Intermediate (gramatika bude důkladně vysvětlena a procvičena, vhodné pro studenty, kteří potřebují základy jazyka upevnit, aby mohli své znalosti dále rozvíjet). V seminářích se zaměříme na aktuální společensko-vědní témata.
ÚČAST NA SEMINÁŘÍCH:
Účast na hodinách je povinná, tolerují se nejvýše 4 absence během semestru. Při delší či častější nepřítomnosti je třeba kontaktovat vyučující (osobně či telefonicky v konzultačních hodinách nebo e-mailem).
Zápis do kurzu je podmíněn účastí na rozřazovacím testu, který se koná 1. 10. 2015 (k testu je nutné se zapsat a nelze nabídnout náhradní termín). Zapisujte se prosím v SISu do předmětu Rozřazovací test JLB099 podle svých časových možností a pokud možno k vyučujícímu angličtiny pro Váš obor (netýká se studentů IES). Zápis je možný v termínu od 14. do 30. 9. Z organizačních důvodů není možné psát rozřazovací testy dodatečně. Více informací o testu naleznete na http://kjp.fsv.cuni.cz/.
Přeji všem šťastné vykročení na akademickou půdu a hodně radosti ze studia!
Mgr. Michaela Gloverová
Aim of the course -
Last update: Mgr. Michaela Klírová, M.Phil. (13.09.2012)
Students will improve their speaking, writing, listening and reading skills as well as grammar and vocabulary at an upper intermediate level (B2), so that they are able to communicate in everyday situations with higher degree of accuracy. The course bridges the gap between secondary school English and English used by a university student.
Last update: Mgr. Michaela Klírová, M.Phil. (13.09.2012)
Studenti se v průběhu semestru zdokonalí v ústních i písemných dovednostech, v porozumění psané i mluvené angličtině a rozšíří si své znalosti gramatiky a slovní zásoby na úrovni středně pokročilý (B2), tak aby se byli schopni domluvit v běžných situacích. Kurz se snaží překlenout rozdíl mezi středoškolskou angličtinou a tou, kterou by měl používat student FSV.
Literature -
Last update: Mgr. Michaela Gloverová Konečná (05.06.2013)
The study materials used in the classes are solely for the use of the students of the English I course. Any circulation of the materials is prohibited.
Recommended literature and internet resources: New English File Upper-Intermediate www.oup.com/elt/englishfile/upper-intermediate R. Murphy: English Grammar in Use www.bbc.co.uk www.cnn.com www.thetimes.co.uk www.usatoday.com www.dictionary.com
Last update: Mgr. Michaela Gloverová Konečná (05.06.2013)
Materiály poskytnuté studentům a používané při výuce slouží výhradně ke studijním účelům pro zapsané posluchače kurzu Angličtina I. Nejsou určeny k dalšímu šíření.
Doporučená literatura a internetové zdroje: New English File Intermediate www.oup.com/elt/englishfile/intermediate R. Murphy: English Grammar in Use www.bbc.co.uk www.cnn.com www.thetimes.co.uk www.usatoday.com www.dictionary.com
During the classes we adopt communicative approach towards foreign language learning and employ various methods and techniques, ranging from teacher’s instruction to discovery technique when students themselves find out the grammar rules or try to form new words from the root ones. Also, the multiple intelligence theory is used which can cater for the needs of all types of learners (audiovisual, kinesthetic, spatial intelligence etc.).
A brief self-study guidebook http://kjp.fsv.cuni.cz/KJPFSV-58.html
Last update: Mgr. Michaela Gloverová Konečná (20.08.2014)
V semináři se klade důraz na rozvoj komunikačních schopností studentů, znalostí relevantní gramatiky a slovní zásoby. K tomu se používá jak klasický výklad látky učitelem, tak i tzv. discovery technique, tedy objevování gramatických pravidel a tvoření odvozenin samotnými studenty. Také se vychází z teorie multiple intelligences, která nabízí podnětná cvičení pro všechny typy studentů.
A brief self-study guidebook http://kjp.fsv.cuni.cz/KJPFSV-58.html
Requirements to the exam -
Last update: Mgr. Michaela Gloverová Konečná (09.09.2015)
CREDIT TEST REQUIREMENTS I.
One written midterm test covering the first half of the winter term (60 items, 60 minutes, pass level 65%).
II.
One written complex test covering the entire winter term (60 items, 60 minutes, pass level 70 %).
For the complex test sample please go to Soubory.
III.
Writing a summary. Extent : app 200 words. Students will write a summary (200 +/- 20 words) of an article when taking the written complex test.
Assessment of a summary - total of 15 points (pass level 60 %)
1 Structure 5
2. Vocabulary and grammar 5
3. Key messages 5
IV.
Preparation of News Overview. Structure: each week of winter term one set of news (students will provide the video or article link) and 7 key words. To give you an idea what such overview should look like, please go to Soubory. Deadline: 11.12.2015 (via email).
V.
Group work. Each group ( 3 students) will prepare 15-30 minute activities for fellow students. Such activities will relate to the topic the group had assigned for at the beginning of the winter term. Students will prepare at least 3 different activities, e.g. a short video, quiz, questions for a discussion and monitoring of a discussion. Traditional presentation shall not be accepted ( e.g. PPT) as such group work is designed to provide an interactive warm-up to the discussed topic. At the same time students will prepare a list of key words and a handout including activities related to the given topic and will provide their teacher with such at the latest two days prior to their group work date. How to prepare the key words? For inspiration go to Soubory.
Assessment of a group work - total of 15 points ( pass level 70 %)
grammar 3 vocabulary 3 spelling in worksheet 3 graphics and relevance of the materials 3 timing 3
Last update: Mgr. Michaela Gloverová Konečná (09.09.2015)
PODMÍNKY K ZÍSKÁNÍ ZÁPOČTU
I.
1 písemný kontrolní test zaměřený na první polovinu ZS (60 bodů, 60 minut, úspěšné splnění 65%).
II.
1 písemný komplexní test zaměřený na celý ZS (60 bodů, 60 minut, úspěšné splnění 70%). Ukázku komplexního testu naleznete pod Soubory.
III.
Napsání shrnutí článku. Rozsah : cca 200 slov. Studenti v rámci písemného komplexního testu napíší shrnutí zadaného článku v rozsahu 200 slov (tolerance +/- 20 slov).
Kritéria pro hodnocení shrnutí- 15 bodů ( úspěšné splnění 60 %)
1. struktura 5
2. slovní zásoba a gramatika 5
3. uvedení všech klíčových informací z textu 5
IV.
Příprava přehledu zpráv. Struktura: každý týden semestru jedna zpráva (studenti uvedou link na video či článek) a soubor 7 klíčových slovíček. Ukázku toho, jak by tento přehled zpráv měl vypadat, naleznete pod SOUBORY. Termín dodání 11.12.2015 (prostřednictvím emailové zprávy).
V.
Skupinová práce. Každá skupina (3 studenti) připraví aktivity (15 až 30 minut) pro ostatní studenty na téma, které se na začátku semestru vybere a zapíše se na určité datum v prvních dvou týdnech výuky ZS. Studenti musí připravit nejméně 3 rozlišné aktivity, např. krátké video, kvíz, otázky k diskuzi a monitorování diskuze. Nejedná se o prezentaci (např. v PPT), pouze o přípravu úvodu k probíranému tématu. Studenti také připraví seznam klíčových slov z dané tématiky a odevzdají příslušnému pedagogovi. Studenti dodají vyučujícímu pracovní list s aktivitami nejpozději dva dny před termínem skupinové práce. Jak zpracovat klíčová slovíčka? Podívejte se do Souborů.
Hodnocení skupinové práce - celkem 15 bodů ( úspěšné splnění 70 %)