SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2020/2021
   Login via CAS
Strategic Communication: Basic Theories and Approaches - JKM500
Title: Strategická komunikace: základní teorie a přístupy
Guaranteed by: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2020 to 2020
Semester: winter
E-Credits: 8
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:2/0, Ex [HT]
Capacity: 50 / unknown (60)
Min. number of students: 20
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Additional information: https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=2528
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Teacher(s): doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. (12.09.2020)
Kurz JKM500 Strategická komunikace: základní teorie a přístupy je úvodním kurzem do magisterského studia oboru Strategická komunikace. Seznamuje studující s pozicí oboru v kontextu sociálních věd, uvádí základní teorie, koncepty a aktuální informace o strategické komunikaci. Soustředí se především na ukotvení strategické komunikace z pohledu komunikačních studií, ale také sociologie, sociální politiky a bezpečnostních studií.
Nedílnou součástí výuky je četba a vlastní reflexe odborných textů, o nichž se poté diskutuje.
Více informací viz Moodle.
Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. (06.10.2023)

Studijní literatura je uváděna aktuálně ke každé přednášce v Moodle. 

Níže uvedený seznam je pouze orientační. 

 

Coombs, W. T. (2015). The value of communication during a crisis: Insights from strategic communication research. Business Horizons, 58(2), 141–148. https://doi.org/10.1016/j.bushor.2014.10.003

Full article: Defining Strategic Communication. (b.r.). Získáno 12. září 2020, z https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/15531180701285244?casa_token=4AiHQM6Z3R4AAAAA%3AUbSh6Viln8T6rzAguo2w-c2yg9hmrrtE_mLfknx3AZbCp1jSGL9NvUAwoc10ffZ9fzsyFGM1mQNsqA

Full article: Strategic Communication: Defining the Field and its Contribution to Research and Practice. (b.r.). Získáno 12. září 2020, z https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/1553118X.2018.1493485?casa_token=DmPWu_f12WgAAAAA%3ALrGyAnlJdT5IUJ3yBw7g0RzJvMsxjJUPIaeRIvZGVIpHEr-mlOU8zlPGoIDBhCvWYcOuQZTgjX4J-g

Heath, R. L., & Gregory, A. (2014). Strategic Communication. SAGE Publications.

Holtzhausen, D., & Zerfass, A. (2014). The Routledge Handbook of Strategic Communication. Routledge.

Planning Strategic Interaction | Taylor & Francis Group. (b.r.). Získáno 12. září 2020, z https://www.taylorfrancis.com/books/9781003064190

Ruler, B. van. (2018). Communication Theory: An Underrated Pillar on Which Strategic Communication Rests. International Journal of Strategic Communication, 12(4), 367–381. https://doi.org/10.1080/1553118X.2018.1452240

Potůček, M. et al. 2017. Public Policy. A comprehensive introduction. Prague, Karolinum Press, ISBN 978-80-246-3556-9, ISBN 978-80-246-3570-5 (pdf). Elektronická verze publikace je pro studenty zdarma k dispozici na Portálu elektronických zdrojů informačního systému UK.

Potůček, M. a kol. Veřejná politika. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2016, ISBN 978-80-7400-591-6.

Potůček, M a kol. Strategické vládnutí a Česká republika. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 360 s. ISBN 978-80-247-2126-2.

 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html