|
|
|
||
This subject is a proceeding of Media Research I and focuses on qualitative research in media audiences. It draws upon a prior knowledge of the structure of research projects and explains basics in planning the research and collecting and analysing the data via the technique of interviews with open structure and the principles of grounded theory. Students will thus acquire basic skills in the qualitative research and its application on the media audiences.
Last update: Vochocová Lenka, PhDr., Ph.D. (07.02.2025)
|
|
||
Základní literatura: Barthes, R. 2004. Mytologie. Praha: Dokořán Gvoždiak, V. 2014. Základy sémiotiky I. Olomouc: Univerzita Palackého. (Dostupné z: https://oltk.upol.cz/fileadmin/userdata/FF/katedry/kol/publikace/publ_qfwfq/Gvozdiak-Zaklady_semiotiky_11.pdf) Hendl, J. 2008. Kvalitativní výzkum. Základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. Lindlof, T.R.-Taylor, B.C. 2002. Qualitative communication research methods. Second edition. London: Sage. Silverman, D. 2005. Doing qualitative research: a practical handbook. Sage London. Strauss, A. - Corbinová, J. 1999. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice: Albert. Trampota, Tomáš, Vojtěchovská, Martina. 2010. Metody výzkumu médií. Praha: Portál.
Last update: Vochocová Lenka, PhDr., Ph.D. (07.02.2025)
|
|
||
Kurz je zakončen zkouškou v podobě písemného testu založeného na otevřených otázkách testujících teoretické znalosti týkající se kvalitativního výzkumu i schopnost aplikovat nabyté znalosti na konkrétních výzkumných zadáních. Stanovení výsledné klasifikace: Studující budou hodnoceni na základě výsledku závěrečného testu (rozklad bodového hodnocení viz níže). Za test je možné získat maximálně 18 bodů. Hodnocení testu: Test bude hodnocen především s ohledem na faktickou správnost odpovědí a zohledním i analytické kvality textu (tvůrčí zralost, samostatnost v uvažování pisatele/pisatelky a jejich schopnost kriticky rozvažovat výhody a omezení jednotlivých výzkumných nástrojů).
Výsledné hodnocení: 18-16,5 bodu: A 16-14,5 bodu: B 14-12,5 bodu: C 12-10,5 bodu: D 10-9 bodů: E Méně než 9 bodů: F Last update: Vochocová Lenka, PhDr., Ph.D. (07.02.2025)
|
|
||
Cíl předmětu a základní postup Základní znalosti týkající se rozdílů mezi principy kvantitativních a kvalitativních postupů a jednotlivých kvalitativních postupů budou ověřeny formou testu s otevřenými otázkami. - Dalším cílem předmětu Výzkum médií II je připravit studující v přednáškových vstupech a praktických ukázkách na to, aby byli schopni samostatně realizovat vlastní kvalitativní výzkum (obsahů, produkce či publik). Za tím účelem bude během setkání probíhat společná práce na cvičných materiálech. POZOR: Přednášky se budou konat během dvou dnů, vždy ve dvou po sobě následujících přednáškách v každém z těchto dnů - 21. března a 25. dubna 2025. 1. setkání (21.3.2025): - organizace kurzu - souhrn principů designování výzkumného projektu - kvalitativní techniky sběru dat a analýzy dat (přehled) - principy výběru vzorku a jeho charakteristiky v kvalitativním výzkumu - význam interpretace v kvalitativním výzkumu a vztah k teoretickým východiskům - analýzy ideologie v kvalitativním výzkumu
2. setkání (21.3.2025) Sémiotická analýza - teoretický úvod a praktický nácvik
3. setkání (25.4.2025) - praktický vhled do kvalitativních technik sběru dat v návaznosti na výzkumné otázky - základní termíny a principy zakotvené teorie
4. setkání (25.4.2025) Zakotvená teorie - praktický nácvik Interpretace dat ve vztahu k teoretickým východiskům
Last update: Vochocová Lenka, PhDr., Ph.D. (07.02.2025)
|