|
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Alice Němcová Tejkalová, Ph.D. (12.09.2023)
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Alice Němcová Tejkalová, Ph.D. (12.09.2023)
Cílem předmětu je připravit studenty a studentky na prezentace jejich výstupů před odbornou komunitou a posílit jejich dovednosti pro konstruktivní kritické čtení prací ostatních členů komunity. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Alice Němcová Tejkalová, Ph.D. (12.09.2023)
Active participation in the seminar, a presentation or review of DT project and 1 article for EJO. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Alice Němcová Tejkalová, Ph.D. (10.11.2022)
Literature: BRYANT, Antony a Kathy CHARMAZ. The SAGE handbook of current developments in grounded theory. Los Angeles: SAGE, 2019, 1 online zdroj (xxxiv, 679 stran). ISBN 978-1-4739-7096-0. HAYES, Andrew F. Statistical Methods for Communication Science. Statistical Methods for Communication Science [online]. 1. Mahwah: Taylor and Francis, 2009, 1-517 [cit. 2022-11-10]. ISBN 1138982938. Dostupné z: doi:10.4324/9781410613707 HESSE-BIBER, Sharlene Nagy a Burke JOHNSON. The Oxford handbook of multimethod and mixed methods research inquiry. New York, NY: Oxford University Press, 2016 - 2015, 1 online resource (777 pages) : illustrations. ISBN 0-19-998410-7. GREENBAUM, Thomas L. Moderating focus groups: a practical guide for group facilitation. Thousand Oaks, Calif: Sage Publications, 2000, xii, 249 s. : il. ; 24 cm. ISBN 0-7619-2043-9. KAHWATI, Leila C. a Heather L. KANE. Qualitative comparative analysis in mixed methods research and evaluation. Los Angeles: SAGE, 2020 - 2020, xviii, 289 stran : ilustrace. ISBN 978-1-5063-9021-5. MACHIN, David a Andrea MAYR. How to do critical discourse analysis: a multimodal introduction. London: Sage, 2012, 236 stran : ilustrace ; 24 cm. ISBN 978-0-85702-891-4. SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada Publishing, 2014, 539 stran : ilustrace ; 24 cm. ISBN 978-80-247-3568-9. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Alice Němcová Tejkalová, Ph.D. (12.09.2023)
Předmět je ukončen jako splněný, nebo nesplněný. Zápočet je udělen za aktivní účast na DS I, tj. za prezentaci projektu disertační práce nebo oponenturu jiného projektu. Záleží nejen na obsahu, ale také formě projevu, neboť prezentace doktorských projektů a oponentur slouží i jako nácvik konferenčních vystoupení. Každý ze studujících též napíše a odevzdá 1 článek pro European Journalism Observatory. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Alice Němcová Tejkalová, Ph.D. (10.11.2022)
Doctoral Seminar I (DSI) is an obligatory course for all students in the first semester of the first grade. The aim of the course is to develop students’ abilities to present academic research projects. The course and its participants serve as a platform for a presentation of the key frameworks and ideas of your dissertation project.
|