|
|
|
||
Last update: Mgr. Tereza Ježková, Ph.D. (12.09.2020)
|
|
||
Last update: Mgr. Tereza Ježková, Ph.D. (12.09.2021)
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem a hodnocení předmětu tvoří tři složky s danými váhami. 1. Aktivní participace během kurzu a plnění průběžných zadání (20 % hodnocení) 2. Písemný test vycházející z přednášek a zadané literatury (40 % hodnocení) 3. Seminární práce (40 % hodnocení) Popis a analýza marketingu vybrané kulturní instituce/akce/aktivity a návrh na jeho zlepšení. Práce musí být odevzdána v odpovídající obsahové i formální podobě odpovídající úrovni odborného akademického textu. Rozsah: 8 000–10 000 znaků (včetně mezer, bez odkazů a literatury) Termín odevzdání: 14. ledna 2022, 12.00 v aplikaci Moodle Jako dodatečná podmínka je nutnost dosáhnout alespoň poloviny bodů za seminární práci a alespoň poloviny bodů v závěrečném testu. Klasifikace proběhne podle systému ECTS grading na stupnici A–F. Celkový výkon studenta/ky bude uveden v procentech (0–100 %) a dle nich stanovena klasifikace: 0–50 % = F, 51–60 % = E, 61–70 % = D, 71–80 % = C, 81–90 % = B a 91 % a více = A). |
|
||
Last update: Mgr. Tereza Ježková, Ph.D. (06.09.2021)
Povinná literatura 1. JOHNOVÁ, Radka.; ČERNÁ, Jitka. Arts marketing: marketing umění a kulturního dědictví. Praha: Oeconomica. 2007. 243 s. ISBN 978-80-245-1276-1. 2. THOMPSON, Don. Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů: prapodivné zákony ekonomiky současného umění a aukčních domů. Vyd. 1. Zlín: Kniha Zlin, 2010. 361 s., [8] s. barev. obr. příl. Tema; sv. 3. ISBN 978-80-87162-58-3. 3. Kniha dle vlastní volby o kultuře či umění 4. Texty a články zadané během kurzu Doporučená literatura ANDREASEN, Alan R., KOTLER, Philip, Strategic Marketing for Non-Profit Organisation. 7. vyd. Pearson, 2007. 504 s. ISBN-10: 013175372X BAČUVČÍK, Radim. Kultura a my : vztahy na poptávkové straně trhů kulturních produktů. Zlín: VeRBuM. 2009. 200 s. ISBN 978-80-904273-2-7. BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskového sektoru. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. 2006. 156 s. ISBN 80-7318-436-2. DIGGLE, Keith, Arts Marketing. Rhinegold Publishing Ltd, 1994. 293 s. ISBN-10: 0946890587. GAVRYLYUK, Zina, ed. RE: Publikum: možnosti spolupráce s publikem ve 21. století. 1. vyd. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2013. 46 s. ISBN 978-80-7008-298-0. HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press. 1996. 205 s. ISBN 80-85943-07-7. JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění : art marketing v praxi. Praha: Grada Publishing. 2008. 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0. KAISER, Michael M. Strategické plánování v umění: praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Institut umění - Divadelní ústav v Praze, 2009. 146 s. ISBN 978-80-7008-236-2. KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. Praha : Grada Publishing, 2005. 304 s. ISBN 80-247-1104-4. KESNER, Ladislav. Muzeum umění v digitální době. Praha: Argo a Národní galerie v Praze. 2000. 259 s. ISBN 80-7035-155-1 (NG), ISBN 80-7203-252-6 (Argo). KOLB, Bonita M., Marketing for Cultural Organisations: New strategies for attracting audiences to classical music , dance, museums, theatre and opera. 2. vyd. Cengage Learning EMEA, 2004. 233 s. ISBN-10: 1844802132. KOTLER, Neil G., KOTLER, Phillip, KOTLER Wendy I., Museum marketing and strategy : designing missions, building audiences, generating revenue and resources. 2. vyd. John Wiley & Sons, 2008. 544 s. ISBN 0470370394. LAYTON TURNER, Marcia, Successful Fine Art Marketing. 1 vyd. Consultant Pr, 1993. 254 s. ISBN-10: 0913069450. PAYNE, Adrian. Marketing služeb. Praha: Grada. 1996. 247 s. ISBN 80-7169-276-X. REIMANN, Michaela, Handbücher Unternehmenspraxis: Handbuch Kulturmarketing: Strukturierte Planung - Erfolgreiche Umsetzung - Innovationen und Trends aus der Kulturszene. Cornelsen Verlag Scriptor, 2005. 298 s. ISBN-10: 358923640X. RENTSCHLER, Ruth; HEDE, Anne-Marie. Museum Marketing : Competing In The Global Marketplace. Oxford: Elsevier. 2007. 270 s. ISBN 978-0-7506-8065-3. RUNYARD, Sue.; FRENCH, Ylva. Marketing & Public Relations Handbook for Museums, Galleries & Heritage Attractions. AltaMira Press. 1999. ISBN 0-7425-0407-7. SIERING, Danuše. Art marketing. Benešov: Start. 1998. 125 s. ISBN 80-86231-00-3. ŠKARABELOVÁ, Simona, NESHYBOVÁ, Jarmila a REKTOŘÍK, Jaroslav. Ekonomika kultury a masmédií. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007. 210 s. ISBN 978-80-210-4267-4. VOJÍK, Vladimír. Podnikání v kultuře a umění = Arts management. Vyd. 1. Praha: ASPI, 2008. 183 s. ISBN 978-80-7357-402-4. THOMPSON, Don. Supermodelka a krabice Brillo: zákulisní příběhy a prapodivné zákony ekonomiky současného umění. Vyd. 1. Zlín: Kniha Zlin, 2014. 360 s., [8] s. obr. příl. Tema; sv. 19. ISBN 978-80-7473-160-0. |
|
||
Last update: Mgr. Tereza Ježková, Ph.D. (06.09.2021)
Témata Vztah umění a marketingové komunikace Produkt (product) a značka Místo (place) a distribuce Cena (price) a financování People – cílové skupiny Propagace (promotion) – marketingová komunikace a public relations Hosté a exkurze Nedílnou součástí kurzu je vedle tematických přednášek také setkávání se s předními osobnostmi tuzemské kulturní sféry, respektive jejími zástupci z oboru marketingu, public relations a médií, kteří budou s posluchači kurzu sdílet své zkušenosti a případové studie. Konkrétní hosté budou zveřejňováni v průběhu semestru. |