|
|
|
||
Last update: PhDr. Mgr. Bc. Jan Jirků, Ph.D. (07.01.2020)
|
|
||
Last update: PhDr. Mgr. Bc. Jan Jirků, Ph.D. (07.01.2020)
Literature: ALTHEIDE, David L. Media Edge: Media Logic and Social Reality. New York: Peter Lang, 2014. 199 s. ISBN 978-1-4331-2644-4. BARTHES, Roland. Mytologie. 2. vyd. Praha: Dokořán, 2004. 170 s. ISBN 978-80-7363-359-2. BERGER, Peter L. - LUCKMANN, Thomas. Sociální konstrukce reality: pojednání o sociologii vědění. 1. vyd. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK), 1999. 214 s. ISBN 80-85959-46-1. BERRY, William E - NERONE, John C. Last rights: revisiting four theories of the press. 1. vyd. Urbana: University of Illinois Press, 1995. 205 s. ISBN 0-252-02180-0. DEUZE, Mark. Media Life: Život v médiích. Praha: Karolinum, 2016. ENTMAN, Robert. Framing: Toward Clarification of a Fractured Paradigm, Journal of Communication, 1993, vol. 43, no. 4, s. 51-58. ISSN 1460-2466. FAIRCLOUGH, Norman. Media discourse. 1. vyd. London: Arnold, 1995. 214 s. ISBN 0-340-58889-6. FOUCAULT, Michel. Diskurs, autor, genealogie: tři studie. 1. vyd. Praha: Svoboda, 1994. 115 s. ISBN 80-205-0406-0. Pouze kapitola Řád diskursu, s. 7-39. FRANKLIN, Bob et al. (eds.). Key concepts in journalism studies. 1. vyd. London: Sage Publications, 2005. 362 s. ISBN 1-7619-4482-6. HALL, Stuart (ed.). Representation: Cultural representations and signifying practices. 1. vyd. London, Thousand Oaks, New Delhi: Sage, 2001. 400 s. ISBN 0-7619-5432-5. Pouze kapitola Introduction, s. 1-11. HALL, Stuart (ed.). Representation: Cultural representations and signifying practices. 1. vyd. London, Thousand Oaks, New Delhi: Sage, 2001. 400 s. ISBN 0-7619-5432-5. Pouze kapitola The work of representation, s. 12-65. KRAUS, Jiří. Jazyk v proměnách komunikačních médií. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2008, 172 s. ISBN 978-80-246-1578-3. MANGION, Claude. Philosophical Approaches to Communication. Bristol: Intellect, 2011, 330 s. ISBN 9781841504292. MCQUAIL, Denis. Žurnalistika a společnost. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2015. MORAVEC, Václav. Média v tekutých časech: Konvergence audiovizuálních médií v ČR. Praha: Academia, 2016. 192 s. ISBN 978-80-200-2572-2. WAHL-JORGENSEN, Karin; HANITZSCH, Thomas (eds.). The Handbook of Journalism Studies, 2. vyd. Londýn: Routledge, 2020. Pouze kapitola News, Discourse, and Ideology, s. 246-260.
D'ANGELO, Paul - KUYPERS, J. A. Doing Framing Analysis: Empirical and Theoretical Perspectives. 1. vyd. New Your and London: Routledge, 2010. 376 s. ISBN 978-0-415-99235-0. ECO, Umberto. Vytváření nepřítele a jiné příležitostné texty. 1. vyd. Praha: Argo, 2013. 246 s. ISBN 978-80-257-0825-5. FAIRCLOUGH, Norman. Critical discourse analysis: the critical study of language. 2. ed. Harlow: Longman, 2010, xi, 591 s. ISBN 978-1-4058-5822-9. FOWLER, Roger. Language in the news: discourse and ideology in the press. London: Routledge, 1991. 254 s. ISBN 0-415-01419-0. GOFFMAN, Erving. Frame Analysis: An Essay on the Organization of Experience. 1. vyd. Harmondsworth: Penguin Books, 1975. 586 s. ISBN 978-00-609-0372-5. PARISER, Eli. The filter bubble: what the Internet is hiding from you. 1. vyd. London: Viking, 2012. 294 s. ISBN 978-0-241-95452-2. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Alice Němcová Tejkalová, Ph.D. (13.02.2023)
K absolvování předmětu je nezbytné absolvování prezentace na semináři i závěrečné zkoušky. Závěrečná zkouška prověří znalosti z přednášek, seminářů i samostudia povinné literatury z obou semestrů TK (součástí povinné literatury jsou i texty čtené pro seminář). Váhy jednotlivých hodnocení pro celkový výsledek: 80 % zkouška (každá ze dvou otázek má váhu 40 %), 20 % prezentace. Celkové hodnocení: · 91 % a více => A · 81-90 % => B · 71-80 % => C · 61-70 % => D · 51-60 % => E · 0-50 % => F Semináře doplňují a rozšiřují znalosti získané v přednáškách. Jsou založeny na četbě a diskusi o základních textech k probíraným tématům. Znalost a schopnost interpretace těchto textů je nedílnou součástí zkoušky.
Kritéria hodnocení prezentací:
MAXIMÁLNÍ BODOVÝ ZISK ... 10 bodů BODOVÝ ZISK NEZBYTNÝ PRO SPLNĚNÍ TÉTO DÍLČÍ POVINNOSTI ... 5 bodů
z toho: obsahová úroveň a nasycenost v kontextu zpracování zadaných textů ... max. 2 body; stupnice možného dílčího bodového zisku: 0 bodů - 1 bod - 2 body multimedialita, četnost konkrétních příkladů a ukázek ... max. 2 body; stupnice možného dílčího bodového zisku: 0 bodů - 1 bod - 2 body práce a nakládání s odbornými termíny a teoretickými koncepty, míra vyhledání další adekvátní (nikoliv však přehledové - učebnicové) literatury a zapojení poznatků z ní do prezentace ... max. 2 body; stupnice možného dílčího bodového zisku: 0 bodů - 1 bod - 2 body grafická úprava, přehlednost, srozumitelnost ... max. 2 body; stupnice možného dílčího bodového zisku: 0 bodů - 1 bod - 2 body prezentační dovednosti, vystupování, zapojování publika ... max. 2 body; stupnice možného dílčího bodového zisku: 0 bodů - 1 bod - 2 body
Každá z prezentací bude vyhodnocena do týdne od vystoupení, hodnocení bude uvedeno v modulu Záznamník učitele v systému SIS. |