|
|
|
||
Methodological course Media Content Analysis acquaints the students with various types of research methods and analyses of media content. In winter semester, the course deals with theoretical and practical acquiring of quantitative content analysis.
Last update: KOCOURKOVA (31.07.2010)
|
|
||
Získání přehledu o možných přístupech k analýze zjevných i latentních obsahů mediální komunikace a osvojení si základních pravidel různých metodických přístupů, jejich vhodnost, použitelnost, využitelnost a proveditelnost. Last update: Křeček Jan, PhDr., Ph.D. (30.09.2013)
|
|
||
Schulz, W., Hagen, L., Scherer, H., Reifová, I. (1998): Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha: Karolinum Trampota, T., Vojtěchovská, M. (2010): Metody výzkumu médií. Praha: Portál Berger. A.A. (1998): Media Research Methods. Thousand Oaks: SAGE Disman, M.(1993): Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum Hansen, A., Cottle, S., Negrine, R., Newbold, C. (1998). Mass Communication Research Methods. Houndmills, Basingstoke, Hampshire: Palgrave. Bonfadelli, H. (2002). Medieninhaltsforschung. Konstanz: UVV
Last update: Křeček Jan, PhDr., Ph.D. (30.09.2013)
|
|
||
První tři až čtyři "metodologická" setkání probíhá výuka přednáškovou formou. Poté jednotlivé výzkumné kroky seminářovou formou. Prosincový sběr dat individuálně. V závěrečných dvou setkáních prezentace výsledků, diskuse. Last update: Křeček Jan, PhDr., Ph.D. (30.09.2013)
|
|
||
1) Nastudování základních metodologických principů, přednášených v úvodních setkáních 2) Vypracování a prezentace vlastní analýzy (příp. převzetí a správné provedení části kolektivního výzkumu) Last update: Křeček Jan, PhDr., Ph.D. (30.09.2013)
|
|
||
1. Proč zkoumat obsahy (postavení mediálních obsahů a jejich analýz v kontextu mediálních studií; vědecko-výzkumná paradigmata; základní typologie analytických přístupů Last update: Křeček Jan, PhDr., Ph.D. (30.09.2013)
|
|
||
Žádné. Last update: Křeček Jan, PhDr., Ph.D. (30.09.2013)
|