Principles of Methodology, Statistics and SPSS - JJM068
|
|
|
||
|
The aim of this course is to enable the students to acquire basic abilities for creating easy research tasks. After finishing this course, students should know how to evaluate data from empirical research. At the same time they should become qualified users of sociological researches, who will orientate in their typical outputs (i.e. tabs and graphs) and they will know how to interpret particular data correctly. For finishing the course, students must attend lectures/seminars, do homework, remember the basic terminology and acquire practical abilities plus pass the final written test.
Last update: Remr Jiří, Mgr., Ph.D. (03.10.2010)
|
|
||
|
Wonnacot T.H., Wonnacot R.J.: Statistika pro obchod a hospodářství. 1993, Praha: Victoria Publishing Jeřábek, H.: Úvod do sociologického výzkumu. 1992, Praha: FSV UK Přibová, M.a kol.: Marketingový výzkum v praxi. 1996, Praha: Grada Last update: Remr Jiří, Mgr., Ph.D. (03.10.2010)
|
|
||
|
Úvod do problematiky společenskovědního výzkumu; fáze výzkumu Klasifikace znaků; typy dat Základní seznámení s programem SPSS; orientace v menu Příprava datové formy; definice proměnných Úprava formy; rozdělování a spojování datových souborů Jednorozměrný popis dat; vysvětlení klíčových veličin Dvourozměrný popis dat Analýza výčtových otázek Analýza korelací Interpretace dat a příprava závěrečných výstupů Last update: Remr Jiří, Mgr., Ph.D. (03.10.2010)
|

