The aim of this course is to enable the students to acquire basic abilities for creating easy research tasks. After finishing this course, students should know how to evaluate data from empirical research. At the same time they should become qualified users of sociological researches, who will orientate in their typical outputs (i.e. tabs and graphs) and they will know how to interpret particular data correctly. For finishing the course, students must attend lectures/seminars, do homework, remember the basic terminology and acquire practical abilities plus pass the final written test.
Last update: Mgr. Jiří Remr, Ph.D. (03.10.2010)
Cílem kursu je umožnit studentům získat elementární dovednosti při koncipování jednoduchých výzkumných úloh. Studenti by po absolvování kursu měli umět vyhodnotit údaje získané výzkumným šetřením. Současně by se měli stát kvalifikovanými uživateli sociologických výzkumů, kteří se budou umět orientovat v jejich typických výstupech (tj. v tabulkách a grafech) a budou umět správně interpretovat jednotlivá zjištění.
Podmínky ukončení kursu:
Aktivní účast na přednáškách/seminářích, průběžné plnění dílčích úkolů zadávaných v průběhu semestru, zvládnutí základní terminologie a osvojení praktických dovedností, úspěšné absolvování závěrečného testu.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Jiří Remr, Ph.D. (03.10.2010)
Wonnacot T.H., Wonnacot R.J.: Statistika pro obchod a hospodářství. 1993, Praha: Victoria Publishing
Jeřábek, H.: Úvod do sociologického výzkumu. 1992, Praha: FSV UK
Přibová, M.a kol.: Marketingový výzkum v praxi. 1996, Praha: Grada
Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Jiří Remr, Ph.D. (03.10.2010)
Úvod do problematiky společenskovědního výzkumu; fáze výzkumu
Klasifikace znaků; typy dat
Základní seznámení s programem SPSS; orientace v menu
Příprava datové formy; definice proměnných
Úprava formy; rozdělování a spojování datových souborů
Jednorozměrný popis dat; vysvětlení klíčových veličin