SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2012/2013
   Login via CAS
Institutional Communication - JJB288
Title: Institucionální komunikace
Guaranteed by: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2012 to 2013
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:combined
Hours per week, examination: winter s.:1/1, MC [HT]
Capacity: unlimited / unlimited (20)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: MATUSKOVAANNA (15.09.2013)
Cílem předmětu je představit problematiku komunikace a marketingu na úrovni státních a vládních institucí. Studenti se postupně seznámí se strukturou státní administrativy v České republice a se způsobem, jak jsou komunikována občanům důležitá témata, respektive na základě čeho jsou určována. A to od teoretických východisek až po konkrétní mechanismy fungování vlády České republiky a vybraných ministerstev. V ukázkových příkladech bude analyzována aplikace marketingu na některé celospolečenské problémy. Zároveň bude vymezena a odlišena teorie politické komunikace, vládní komunikace a public affairs.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Pavel Dolanský (19.09.2012)

Blumler, J. G. - Kavanagh, D. (1999). The Third Age of Political Communciation: Influences and Features. In: Political Communication, 16: 209-230

Lee, M. - Neeley, G. - Stewart K. (eds.) (2011). The Practice of Government Public Relations, CRC Press/Auerbach/Taylor and Francis: Oxford

McNair, B. (2011): An Introduction to Political Communication (Communication and Society). Routledge: New York

Norris, P. (2004). Political Communication. http://www.hks.harvard.edu/fs/pnorris/Acrobat/Political%20Communications%20encyclopedia2.pdf

Sanders, K. - Canel M. J. (2012). Government Communication: Cases and Challenges. Bloomsbury USA

Trent, J. S. - Friedenberg, R. V. (2008). Political Campaign Communication. Principles and Practices. Rowman&Littlefield Publishers Inc.: New York

Wolfsfeld, G. (2011). Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication. Routledge: New York.

 

 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html