SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2011/2012
   Login via CAS
Applied Political Marketing - JJB278
Title: Aplikovaný politický marketing
Guaranteed by: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2010
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, MC [HT]
Capacity: unknown / unknown (20)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Pavel Dolanský
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Pavel Dolanský (23.02.2010)

Předmět je věnován praktickému pohledu na obsah i formu komunikace v současných volebních kampaních. První část se bude zabývat strategií volebních kampaní - jednak identifikaci hlavního poselství a vymezení se proti konkurenci, dále jak toto sdělení úspěšně komunikovat cílovým skupinám. Součástí bude i vysvětlení role průzkumů veřejného mínění v tomto procesu. Druhá část se zabývá taktikou volebních kampaní. Na základě popisu struktury volebních štábů budou analyzovány složky, které volební kampaň může využít k přesvědčování a mobilizaci voličů. Výuka se nezaměří jen na Českou republiku, ale také na kampaně v USA, západní či východní Evropě a v Asii. Součástí mohou být i debaty se zahraničními experty.

Literature - Czech
Last update: PhDr. Pavel Dolanský (27.02.2010)

Asher, H. Polling and the Public. CQ Press, 2004

Faucheux, R. A. Running for Office. Evans and Company, 2002

Faucheux, R. A. Winning Elections. Evans and Company, 2003

Lees-Marshment, J. - Rudd, C. - Stromback, J. (ed.), Global Political Marketing. Routledge, 2010

Moore, D. W. The Superpollsters. Four Walls Eight Windows, 1995

Morris, D. The New Prince. Renaissance Books, 1999

Morris, D. Power Plays. Regan Books, 2002

Plasser, F. - Plasser, G. Global Political Campaigning. Praeger, 2002

Popkin, S. L. The Reasoning Voter. University of Chicago Press, 1994

Shea, D. M. - Burton, M. J. Campaign Craft, Praeger, 2006

Schwartz, T. The Responsive Chord. Anchor Books, 1973

Sun-C'. Umění války, jakékoliv vydání

Thurber, J. A. - Nelson, C. J. (ed.) Campaigns and Elections American Style, Westview, 1996

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Pavel Dolanský (23.02.2010)

1. Volební kampaně obecně - základní historicko-teoretický přehled, jak se liší od komerčních, co znamená volební strategie a taktika

2. Plán kampaně

3. Sdělení kampaně

4. Výzkumy veřejného mínění

5. Cílové skupiny

6. Média, krizová komunikace

7. Reklamní prostředky - ?stará média"

8. Reklamní prostředky - ?nová média"

9. Kontaktní kampaň a mobilizace voličů

10. Kampaň z pohledu kandidátů

11. Mezinárodní komparace, etika v kampaních

12. Prezentace prací účastníků kurzu

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html