SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2011/2012
   Login via CAS
Visual Elements in the Marketing Communication - JJB277
Title: Vizuální prvky marketingové komunikace
Guaranteed by: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2010
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, MC [HT]
Capacity: unknown / unknown (25)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Pavel Dolanský
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Pavel Dolanský (15.02.2010)

Předmět se skládá z teoretické a praktické části, v nichž budou nejprve teoreticky popsány a poté na příkladech analyzovány prvky a pravidla vizuální komunikace. Výuka bude obsahovat krátké workshopy, v nichž si studenti osvojí praktické dovednosti analýzy vizuální komunikace a kreativních postupů v reklamě. Důraz je kladen na vizuální zkušenost, kterou studenti získají prostřednictvím práce na vlastním projektu.

Literature - Czech
Last update: PhDr. Pavel Dolanský (23.02.2010)

Berger, J. Ways of Seeing. London: British Broadcasting Corporation and Penguin Books Ltd., 1972

Arens, W. F. Contemporary Advertising. New York: The McGraw-Hill Companies Inc., 1996

Twitchel, J. Adcult USA. New York: Columbia University Press, 1996

McLuhan, M. Člověk, média a elektronická kultura. Brno: Jota, 2000

Rose, G. Visual methodologies. An Introduction to Interpretation of Visual Materials. London: Sage, 2007

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Pavel Dolanský (23.02.2010)

1. Vizuální komunikace - historie, veřejný prostor, ztráta veřejného prostoru, reklama a médium, příklon k vizualitě, současné trendy

2. Beze slov - piktogram, logo, corporate identity, workshop nonverbální komunikace

3. Klíčový vizuál - vizuál jako esence reklamního sdělení, vztah vizuálu a reklamního sdělení, klíčový vizuál a jeho zpracování v nejrůznějších médiích

4. Produkt a vizuální kódy - od pracího prášku, přes čokoládu, vodku, auto, pojištění, po záchranu velryb

5. Kreativní kuchyně - detailní seznámení s náplní práce art directora, grafika, kreativního ředitele, kreativní brief, metody hledání nápadu, skici, realizace

6. Tiskový inzerát a plakát - průvodce "královskou disciplinou" reklamní kreativity, rozbor kompozice a typografie

7. Televizní reklama a web - vizuální specifika televizní reklamy, kreativní revoluce spojená s webem 2.0, web jako budoucnost, virální marketing

8. Politická reklama v demokracii - politik jako produkt, specifika politické reklamy a její rozdílnost od reklamy např. na prací prášek

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html