SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2009/2010
   Login via CAS
Sociological Surveys in Marketing Communication - JJB272
Title: Sociologický výzkum v marketingové komunikaci
Guaranteed by: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2008 to 2012
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, MC [HT]
Capacity: unlimited / unlimited (25)Schedule is not published yet, this information might be misleading.
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Libor Konvička
Teacher(s): Libor Konvička
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Výuka navazuje na předmět Propedeutika sociologických výzkumů. Posluchači by si měli dále prohloubit znalosti kvantitativních a kvalitativních výzkumů v marketingové komunikaci a využití jejich výsledků. Dále se výuka zaměří na práci sociologických agentur, ekonomii sociologického výzkumu, kvantitativní výzkumy v akademické tradici a v marketingovém výzkumu, reprezentativitu a výběry, operacionalizaci a způsoby dotazování, pravidla dobrého dotazníku, interpretaci výsledků, atd. Z téhož důvodu se na výuce významně podílejí přední odborníci z různých výzkumných agentur.
Last update: Koudelková Petra, Ing. Bc., Ph.D. (20.01.2014)
Course completion requirements - Czech

zápočtový test (min 60%)

vypracování (odevzdání a prezentace) seminární práce + účast na konzultacích k práci

 

Last update: Koudelková Petra, Ing. Bc., Ph.D. (23.01.2014)
Literature - Czech

COOPER, Donald R., et al. Business research methods. 5. Ed. Irwin, 2003.

FORET, M. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.

HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008, 407 s. ISBN 978-80-7367-485-4.

KOZEL, R. a kol. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Grada 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.

PECÁKOVÁ, I., I. NOVÁK aj. HERZMANN. Pořizování a vyhodnocování dat ve výzkumech veřejného mínění. Oeconomica, 2004.

PŘIBOVÁ, M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. Grada, 1996. ISBN: 8071692999.

SAUNDERS, Mark, Philip LEWIS a Adrian THORNHILL. Research methods for business students. 5th ed. New York: Prentice Hall, c2009, xxi, 614 p. ISBN 978-027-3716-860.

DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologické znalosti. Karolinum, 2000. 3. Vyd. ISBN 80-246-0139-7.

HAGUE, P. Průzkum trhu. Computer Press, 2003. ISBN: 80-7226-917-8.

PŘIBOVÁ, M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. Grada, 1996. ISBN: 8071692999.

ZIKMUND, William G. et al. Business research methods. 9th ed. Mason, OH: South-Western, 2010. 9. ISBN 11-118-2692-7.

Last update: Koudelková Petra, Ing. Bc., Ph.D. (20.01.2014)
Syllabus - Czech

Osnova výuky

1. Úvod do předmětu

2. Zadání průzkumu (research brief)

3. Realizace průzkumů bez agentury

4. Proces agenturního průzkumu a jeho kritické body

5. Prezentace výsledků sociologického průzkumu zadavateli

6. Pokročilé nástroje kvalitativního dotazování v marketingovém výzkumu

7. Praktikum

8. Pokročilé nástroje zpracování dat z kvantitativního dotazování v marketingovém výzkumu

9. Crowdsourcing - výzkum prostřednictvím on-line komunit

10. Neuromarketing a jeho aplikace pro potřeby sociologického výzkumu

11. Prezentace semestrálních prací - 1. část

12. Prezentace semestrálních prací - 2. část

13. Uzavření předmětu, zápočet

 

Podmínky k udělení KZ:

závěrečný test ze zadané literatury (min 60%)

vypracování (odevzdání a prezentace) seminární práce + účast na konzultacích k práci. Seminární práce - jedná se o týmovou práci. V prvním týdnu výuky si studenti utvoří pracovní týmy a v druhém týdnu výuky závazně nahlásí téma, které budou chtít zpracovat. V rámci 11. a 12. přednášky bude probíhat workshop semestrálních prací, kde každý tým bude prezentovat svoji práci svým kolegům. Práce bude zpracována ve wordu, který se bude odevzdávat a v poverpointové prezentaci, jež bude sloužit jako pomůcka při prezentování práce.

Last update: Koudelková Petra, Ing. Bc., Ph.D. (12.02.2014)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html