SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2011/2012
   Login via CAS
Strategy of Pre-election Campains - JJB266
Title: Strategie volebních kampaní
Guaranteed by: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2011 to 2011
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, MC [HT]
Capacity: 20 / 20 (20)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Pavel Dolanský (19.09.2012)
Cílem předmětu je seznámit studenty se současnými trendy ve strategickém plánování volebních kampaní a komunikace politických stran v souvislosti s volbami. Výuka se zaměří na plánování volební kampaně, výběr kandidátů, přípravu kandidátů a celkové strategie. Dále budou popsány způsoby, jak je možné organizovat a vést volební kampaně, také metody, jak tyto kampaně analyzovat. Rovněž budou analyzovány postupy, jimiž politické strany připravují a formulují své dlouhodobé záměry, neboť bez účinné strategie není možné definovat jasné cíle další politické činnosti.
Literature - Czech
Last update: MATUSKOVAANNA (14.09.2015)

Literatura:

Povinná literatura:

 

  • Dezenhall, E., Weber, J. (2007): Damage Control: Why Everything You Know About Crisis Management is Wrong. Hardcover: Portfolio Hardcover.
  • Downs, A. (1957): An economic theory of democracy. New York: Harper.
  • Farrell, D. M., Bowler, S. (1992): Electoral strategies and political marketing. : New York: St. Martin Press.
  • Faucheux, R. A. (2003): Winning Elections. Political Campaign Management, Strategy and Tactics. New York: M. Evans and Company, Inc.
  • Johnson-Cartee, K. S. - Copeland, G. (2003). Strategic Political Communication. Rowman & Littlefield.
  • Newman, B. I.(ed.)(1999): Handbook of Political Marketing.Thousand Oaks - London - New Delhi: SAGE Publications.

·      Lilleker, D. G. (2006): Key Concepts in Political Communication. London-Thousand Oaks- New Delhi: Sage Publications Ltd.

  • Rose, C. (2005): How to win campaigns (100 steps to success) London: Earthscan.

 

Doporená literatura:

 

·      Kotler, P. (1995): Marketink  Management, analýza, plánování, využití, kontrola, Praha: Victoria Publishing.

·      Mark, D. (2007): Going dirty. The Art of Negative Campaigning. Lanham-Boulder-New York-Toronto-Plymouth: Rowman&Littlefield Publishers, Inc.

·      Price L. (2005): The Spin Doctor´s Diary. London: odder & Stoughton 2005.

·      Richards, P. (2005): Be your own spin doctor. A practical guide to using the media. London: Politico´s.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html