|
|
|
||
Last update: WOLAKR (18.02.2013)
|
|
||
Last update: WOLAKR (18.02.2013)
Předmět seznamuje studenty s problematikou mediální gramotnosti a mediální výchovy jako svébytného vzdělávacího tématu (historie, teorie, přístupy, realizace, výzkum) a zabývá se hledáním styčných bodů mezi tímto tématem a oblastí marketingu. |
|
||
Last update: WOLAKR (19.02.2012)
Mičienka, M. - Jirák, J. a kol. Rozumět médiím. PartnesCzech, 2006 Brečka, S. Mediálna výchova. Bratislava: Národne centrum mediálnej komunikácie, 1999 Buckingham, D. (ed.). Teaching Popular Culture: Beyond Radical Pedagogy. London: Routledge, 2004 Kubey, R. (ed.). Media Literacy in the Information Age: Current Perspectives. London: Transaction Publishers, 2001 Brunner, C. - Tally, W. The New Media Literacy Handbook: An Educator´s Guide to Bringin New Media into the Classroom. New York: Doubleday, 1999 Considine, D. M. - Haley, G. E. Visual Messages: Integrating Imagery into Instruction. Teacher Ideas Press: Englewood, 1999 Worsnop, Ch. M. Screening Images: ideas for media education, Mississauga Ontario: Wright Communications, 1999 Buckingham, D. Media Education: Literacy, Learning and Contemporary Culture. Cambridge: Polity Press, 2003 Mastermann, L. Teaching the Media. London: Routledge, 1985 Potter, J. W. Theory of Media Literacy: A Cognitive Approach. Thousand London: Sage Publications, 2004 Postman, N. - Powers, S. How to watch TV news, Harmondsworth. UK: Penguin Books, 1992 |
|
||
Last update: WOLAKR (18.02.2013)
Seminář |
|
||
Last update: WOLAKR (18.02.2013)
Aktivní účast na setkáních v rámci výuky, vypracovnání a objhajoba závěrečné práce |
|
||
Last update: WOLAKR (18.02.2013)
Předběžná tematická struktura:
I. Teoreticko-historická část:
01. mediální gramotnost a mediální výchova jako součást všeobecného vzdělání a vzdělávání - institucionalizace "poznání médií"
02. základní tematické vymezení mediální gramotnosti
03. mediální výchova v historickém kontextu, mediální výchova v zahraničí, vývoj a současný stav (přehled)
04. mediální výchova v českém prostředí (vývoj a současný stav), mediální výchova a její pozice v současném českém školství
05. cíle a poslání mediální výchovy, přístupy k výuce mediální výchovy, zdroje a prameny pro výuku k životu s médii
06. "systémové" problémy mediální výchovy: vztah k ostatním "výchovám", chápání šíře pojmu "mediální"
07. "společenské" problémy mediální výchovy: je mediální výchova součástí přípravy k plnohodnotnému občanství? Má mediální výchova obranný charakter?
II. Praktická část:
08. přístupy k realizaci mediální výchovy: mediální výchova jako integrované téma, mediální výchova a projektová výuka, mediální výchova jako samostatný předmět
09. ukázky realizace mediální výchovy: diskuse s učiteli z praxe, zadání projektů
10. -13. prezentace projektů
Každý z účastníků vypracuje projekt (jeho podoba bude určena na základě zaměření studenta - může jít o teoretický text, popularizační text, didaktickou pomůcku pro učitele apod.) přispívající k rozvoji mediální gramotnosti určité soc. skupiny. Přípravu projektu, který bude zadán při osmém setkání, může student konzultovat s vedoucím semináře. Výsledný projekt bude v závěru semestru představen a pokud možno "realizován". |
|
||
Last update: WOLAKR (18.02.2013)
kurz je studentům otevřen bez omezení |