SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2007/2008
   Login via CAS
Marketing and Media Literacy - JJB265
Title: Marketing a mediální gramotnost
Guaranteed by: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2007 to 2007
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (21)Schedule is not published yet, this information might be misleading.
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: PhDr. Radim Wolák
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: WOLAKR (18.02.2013)
Předmět je určen studentům, kteří uvažují o pedagogické praxi, případně se chtějí zabývat problematikou mediální pedagogiky. V jeho rámci se budou studenti věnovat zejména problematice mediální gramotnosti (mediální výchovy) s důrazem na relevantní témata z oblasti marketingové komunikace. Jednotlivé body osnovy: mediální gramotnost a mediální výchova jako součást všeobecného vzdělání, historický kontext, mediální výchova v zahraničí, mediální výchova v českém prostředí, přístupy, zdroje a prameny mediální výchovy, vztah k ostatnímu vzdělávání, společenské problémy mediální výchovy, mediální výchova a projektová výuka atd.
Aim of the course - Czech
Last update: WOLAKR (18.02.2013)

Předmět seznamuje studenty s problematikou mediální gramotnosti a mediální výchovy jako svébytného vzdělávacího tématu (historie, teorie, přístupy, realizace, výzkum) a zabývá se hledáním styčných bodů mezi tímto tématem a oblastí marketingu.

Literature - Czech
Last update: WOLAKR (19.02.2012)

Mičienka, M. - Jirák, J. a kol. Rozumět médiím. PartnesCzech, 2006

Brečka, S. Mediálna výchova. Bratislava: Národne centrum mediálnej komunikácie, 1999

Buckingham, D. (ed.). Teaching Popular Culture: Beyond Radical Pedagogy. London: Routledge, 2004

Kubey, R. (ed.). Media Literacy in the Information Age: Current Perspectives. London: Transaction Publishers, 2001

Brunner, C. - Tally, W. The New Media Literacy Handbook: An Educator´s Guide to Bringin New Media into the Classroom. New York: Doubleday, 1999

Considine, D. M. - Haley, G. E. Visual Messages: Integrating Imagery into Instruction. Teacher Ideas Press: Englewood, 1999

Worsnop, Ch. M. Screening Images: ideas for media education, Mississauga Ontario: Wright Communications, 1999

Buckingham, D. Media Education: Literacy, Learning and Contemporary Culture. Cambridge: Polity Press, 2003

Mastermann, L. Teaching the Media. London: Routledge, 1985

Potter, J. W. Theory of Media Literacy: A Cognitive Approach. Thousand London: Sage Publications, 2004

Postman, N. - Powers, S. How to watch TV news, Harmondsworth. UK: Penguin Books, 1992

Teaching methods - Czech
Last update: WOLAKR (18.02.2013)

Seminář

Requirements to the exam - Czech
Last update: WOLAKR (18.02.2013)

Aktivní účast na setkáních v rámci výuky, vypracovnání a objhajoba závěrečné práce

Syllabus - Czech
Last update: WOLAKR (18.02.2013)

Předběžná tematická struktura:

I. Teoreticko-historická část:

01. mediální gramotnost a mediální výchova jako součást všeobecného vzdělání a vzdělávání - institucionalizace "poznání médií"

02. základní tematické vymezení mediální gramotnosti

03. mediální výchova v historickém kontextu, mediální výchova v zahraničí, vývoj a současný stav (přehled)

04. mediální výchova v českém prostředí (vývoj a současný stav), mediální výchova a její pozice v současném českém školství

05. cíle a poslání mediální výchovy, přístupy k výuce mediální výchovy, zdroje a prameny pro výuku k životu s médii

06. "systémové" problémy mediální výchovy: vztah k ostatním "výchovám", chápání šíře pojmu "mediální"

07. "společenské" problémy mediální výchovy: je mediální výchova součástí přípravy k plnohodnotnému občanství? Má mediální výchova obranný charakter?

II. Praktická část:

08. přístupy k realizaci mediální výchovy: mediální výchova jako integrované téma, mediální výchova a projektová výuka, mediální výchova jako samostatný předmět

09. ukázky realizace mediální výchovy: diskuse s učiteli z praxe, zadání projektů

10. -13. prezentace projektů

Každý z účastníků vypracuje projekt (jeho podoba bude určena na základě zaměření studenta - může jít o teoretický text, popularizační text, didaktickou pomůcku pro učitele apod.) přispívající k rozvoji mediální gramotnosti určité soc. skupiny. Přípravu projektu, který bude zadán při osmém setkání, může student konzultovat s vedoucím semináře. Výsledný projekt bude v závěru semestru představen a pokud možno "realizován".

Entry requirements - Czech
Last update: WOLAKR (18.02.2013)

kurz je studentům otevřen bez omezení

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html