SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2007/2008
   Login via CAS
Strategic Marketing - JJB264
Title: Strategický marketing
Guaranteed by: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2006 to 2008
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, MC [HT]
Capacity: unknown / unknown (30)Schedule is not published yet, this information might be misleading.
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: Mgr. Petr Uherka
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Pavel Dolanský (09.10.2006)
Předmět poskytne studentům komplexní pohled na marketingové procesy ve světle hlavní strategie firmy, mj. svým zaměřením na marketingovou analýzu tržních příležitostí a metody strategického marketingového plánování. Metodologicky vychází zejména z koncepce "hodnotvorného řetězce", kterou do teorie a praxe strategického marketingu zavedl M. E. Porter. S využitím metod společenských věd (např. grounded theory, Glaser, Strauss) si studenti osvojí tvůrčí postupy v oblastech marketingového plánování, analýzy zdrojů a identifikace vhodných trhů. Naučí se pracovat s různými nástroji strategického marketingu (tržními maticemi, trendovou analýzou, návrhy segmentace, value a competitive assessment atd.) a využívat je v marketingových plánech a při aplikacích na různé podnikatelské strategie.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Pavel Dolanský (05.10.2006)

Andreasen, K. - Kotler, P. Strategic Marketing for Non-Profit Organisation. NY: Prentice Hall, 1991

Bowman, C. Strategický management. Grada Publishing, 1995

Grant, R. M. Contemporary Strategic Analysis: Concept, Techniques, Applications. Oxford: Blackwell Publishing, 2002

Hart, S. Marketing Changes. London: Thomson, 2003

Horáková, H. Strategický marketing. Grada, 2003

Keller, K. L. Strategic Brand Management. Prentice Hall, 2002

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html