SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Principles of Sociological Surveyes - JJB263
Title: Propedeutika sociologických výzkumů
Guaranteed by: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2016
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, MC [HT]
Capacity: unknown / unknown (1)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
Interchangeability : JJB405
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Pozornost je zaměřena především na využívání sociologických výzkumů v marketingové praxi, tedy tzv. marketingovým výzkumům. Studenti se seznámí s terminologií sociologických výzkumů a využívaných hraničních oborů (psychologie, etnografie, statistika), s předpoklady a omezeními aplikace sociologických výzkumů v marketingové praxi, se základními etapami realizace marketingových výzkumů, otázkami využívání specializovaných agentur pro realizaci výzkumů a možnostmi jejich realizace bez agentur v internetovém prostředí. Součástí předmětu je také objasnění zásad tvorby výzkumných nástrojů (dotazníků a scénářů) a principů sběru empirického materiálu v sociologických výzkumech.
Last update: MATUSKOVAANNA (21.09.2015)
Course completion requirements - Czech

 

Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem formou písemné zkoušky (40 bodů), závěrečnou semestrální týmovou prací (60 bodů). Pro absolvování kurzu je nutné získat nejméně 61 bodů.

Hodnocení je následující:

100b. - 90b = 1

89b. - 75b. = 2

74b. - 61b. = 3

60b a méně = 4

 

Semestrální práce se bude odevzdávat jak v tištěné, tak v elektronické podobě (formát word, fond: TNR, vel. 12, řád. 1). 

Zadání semestrální práce 21. října , odevzdání práce (elektronicky na matuskova@fsv.cuni.cz) do 10. prosince

Last update: MATUSKOVAANNA (21.09.2015)
Literature - Czech

Bauman, Z. Myslet sociologicky. SLON, 1996. ISBN 807419026

Disman, M. Jak se vyrábí sociologické znalosti. Karolinum, 2000. 3. vyd. ISBN 80-246-0139-7

Giddens, A. Sociologie, 2013. Kapitola: jak klást otázky v sociologickém výzkumu

Hague, P. Průzkum trhu. Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-917-8

Hendl, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2.vyd. Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4

Kozel, R. a kol. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Grada 2011. ISBN 978-80-247-3527-6

Pecáková, I., Novák, I., Herzmann J.  Pořizování a vyhodnocování dat ve výzkumech veřejného mínění. Oeconomica, 2004. ISBN 80-245-0753-6

Přibová, M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. Grada, 1996. ISBN 8071692999

Řehák, J., Řeháková, B. Analýza kategorizovaných dat v sociologii. Academie, 1986

Silverman, D. Ako robiť kvalitatívny výskum:praktická príručka. Pegas, 2005

ICC/ESOMAR International Code on Market and Social research, ESOMAR, 2008

Last update: Koudelková Petra, Ing. Bc., Ph.D. (11.09.2014)
Syllabus - Czech

1. Úvod do předmětu

2. Klasifikace výzkumů (tematická, metodologická)  

3. Úloha výzkumných agentur

4. Reprezentativita v sociologickém výzkumu

5. Ekonomie sociologického výzkumu

6. Metodologické předpoklady kvalitativního výzkum  

7. Pravidla dobrého scénáře

8. Metodologické předpoklady kvantitativního výzkumu

9. Pravidla dobrého dotazníku

10. Zpracování a analýza dat v kvantitativním sociologickém výzkumu

11. Zadavatel versus výzkumník

12. Specifika sociologického výzkumu firem (B2B)

Last update: Koudelková Petra, Ing. Bc., Ph.D. (10.09.2014)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html