SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2011/2012
   Login via CAS
Characteristics of Journalistic Texts - JJB258
Title: Specifika novinářských textů
Guaranteed by: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2008 to 2014
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, MC [HT]
Capacity: unknown / unknown (20)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Petr Závozda
Teacher(s): PhDr. Petr Závozda
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Pavel Dolanský (09.02.2006)
Výuka navazuje na předmět Zpracování textů pro média. Posluchači budu dále aktivně rozvíjet dovednosti v tvorbě textů určených pro média či písemných projevů marketingového charakteru. V praktických cvičeních je kladen důraz zejména na zpracování a specifika textů pro konkrétní média (tisková zpráva, novinový a časopisecký formát atd.). Cílem výuky je zvládnutí jak výstavby konkrétních textů, tak atraktivní a korektní předkládání informací veřejnosti. Jednotlivá zadání povedou posluchače k adekvátnímu a nápaditému využití jazykových prostředků, k přípravě podkladových materiálů pro média - a to jak textů, tak obrazového materiálu a tzv. infografiky. V doplňujících cvičeních si posluchači vyzkoušejí také korekci již zveřejněných textů.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Pavel Dolanský (09.02.2006)

Bourdieu, P. O televizi. Doplněk, 2002

Burton, G. - Jirák, J. Úvod do studia médií. Barrister&Principal, 2001

Kőpplová, B. - Jirák, J. Média a společnost. Portál, 2003

Mander, J. Čtyři důvody pro zrušení televize. Doplněk, 2000

Postman, N. Ubavit se k smrti. Mladá fronta, 1999

Reifová, I. (et al.). Slovník mediální komunikace. Portál, 2004

Thompson, J. B. Média a modernita. Karolinum, 2001

Vybíral, Z.. Lži, polopravdy a pravda v lidské komunikaci. Portál, 2003

Kolektiv autorů. Zpravodajství v médiích. Karolinum, 2001

Kolektiv autorů. Média a realita: Sborník prací Katedry mediálních studií a žurnalistiky FSS MU. Řada Média, kultura, komunikace. Svazek 5 a 6. MU Brno, 2003

Agentura a její zpravodajství. ČTK, 1994

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html