SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2007/2008
   Login via CAS
Presentation Techniques in Marketing Communication - JJB247
Title: Prezentace v marketingové komunikaci
Guaranteed by: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2004 to 2008
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, MC [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)Schedule is not published yet, this information might be misleading.
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: Ing. Ladislav Kopecký
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Pavel Dolanský (17.02.2005)
Definice prezentačních dovedností z hlediska třídílné kompozice talentu, diciplíny a technik. Plánování a organizace prezentace. Analýza cílové skupiny. Druhy prezentačních nástrojů a pomůcek. Technologie přípravy a průběhu prezentace. Základní stylové přístupy. Asertivita a responsivita. Nejčastější nedostatky. Problémy a příležitosti. Etika prezentačního procesu. Prezentace jako společenský styl. Analýza osobnostních profilů cílové skupiny. Virtuální prezentace (telefon, video, web, e-mail).
Literature - Czech
Last update: Ing. Ladislav Kopecký (09.09.2010)

Kushner, M. Presentations. Wiley Publishing, 2004

Weismann, J. Presenting to Win. Pearson Education, 2003

Westerfield, J. Giving a Presentation. Barnes and Noble basic, 2003

Ladislav Kopecký, Prezentace v marketingových komunikacích,Grada 2010

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html