SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2007/2008
   Login via CAS
Marketing Communication Criticism - JJB238
Title: Kritika marketingové komunikace
Guaranteed by: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2007 to 2008
Semester: winter
E-Credits: 5
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)Schedule is not published yet, this information might be misleading.
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: Mgr. Petr Uherka
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: KOLLMAND (15.09.2013)
Předmět představuje problematiku kritiky marketingové komunikace a její vývoj od konce 19. století po současnost. Zabývá se souvislostmi v oblasti managementu, ekonomie, práva, sociální reality a mediální komunikace. Studenti se dále seznámí se základními koncepty alternativního paradigmatu, problematikou ekologie a její sociální varianty, veřejného prostoru, soukromí, identity a nadkonzumace. Závěrem se předmět zaměří na vybrané případové studie.
Literature - Czech
Last update: KOLLMAND (15.09.2013)

Bell, D. Kulturní rozpory kapitalismu. Slon, 1999

Blažek, B.; Olmrová, J. Zvrácená pyramida. Slon, 2006

Etzioni, A. Morální dimenze ekonomiky. Victoria Publishing, 1995

Galbraith, J. K. Economics and the Public Purpose. Harmondsworth: Penguin Books, 1983

Galbraith, J. K. Společnost hojnosti. Svoboda, 1967

Keller, J. Až na dno blahobytu. Praha: Hnutí duha, 1995

Klein, N. The Shock Doctrine: The Rise of Disaster Capitalism. London: Penguin Books, 2007

Kleinová, N. Bez loga. Argo, 2005

Lipovetsky, G. Paradoxní štěstí. Prostor, 2007

Syllabus - Czech
Last update: KOLLMAND (15.09.2013)

1. Úvod do problematiky, dominantní v. alternativní paradigma

2. Kritika souvisejících disciplín (ekonomie, komunikačních studií, estetiky), možné přístupy ke kritice marketingové komunikace (etický, ekonomický, ekologický, filosofický, sociální)

3. Historické souvislosti: vznik marketingu (monopolní postavení v USA 19. stol., zavedení antimonopolních zákonů, inkorporace marketingových odd. do struktur firem), frankfurtská škola (Horkheimer, Adorno, Benjamin, Marcuse)

4. Historické souvislosti: 60. léta 20. století (marketingová revoluce, kritika orientace na produkci, zaměření na potřeby zákazníka), kritika Galbraith, Nader, Packard

5. Historické souvislosti: 80. ? 90. léta (Kotler a sociální funkce marketingu, rozdíl mezi diskursem občan v. spotřebitel)

6. Postmoderní marketing: průnik značek do veřejného prostoru (hřiště, školy, kampusy, sportoviště, Brand Boxing, Culture Jamming, Ad-Busting), kritika Klein

7. Problematika image a virtuální identity (Baudrillard, Virilio), mizení reálného (Meyrowitz)

8. Ekologie a trvale udržitelný rozvoj (automobilismus, řešení externalit, piguovská daň), kritika Keller

9. Etika marketingu (identita, soukromí, stereotypy), nadkonzumace (Lipovetsky)

10. Kritika marketingové komunikace v českém prostředí a vybrané případové studie

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html