SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2011/2012
   Login via CAS
History and Theory of Public Relations - JJB231
Title: Dějiny a teorie public relations
Guaranteed by: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2011 to 2012
Semester: winter
E-Credits: 5
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:2/0, Ex [HT]
Capacity: 62 / unknown (63)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
doc. PhDr. Jan Halada, CSc.
Teacher(s): doc. PhDr. Jan Halada, CSc.
doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: KOLLMAND (14.09.2013)
Předmět uvádí základní pojmy a mezníky ve vývoji a v teorii public relations. Zkoumá public relations jako strategický přístup ke komunikaci a uvádí konkrétní případové studie z historie i současnosti. V historické části předmět představí hlavní problémy ve vývoji PR v období posledních sta let. Cílem předmětu je poskytnout studentům základní přehled a solidní teoretický základ v oboru public relations včetně jeho etických norem.
Literature - Czech
Last update: KOLLMAND (15.09.2013)

·         Bernays, Edward L. (2004). Propaganda.

·         Bernays, Edward L. (2004). Public relations. Kessinger Publishers.

·         Coombs, Timothy - Holladay, Sherry J. (2008). It´s not just PR: Public Relations in Society. Wiley - Blackwell.

·         Coombs, Timothy (2010). PR Strategy and application. Managing influence. Wiley - Blackwell.

·         Curtin, Patricia A. - Gaither, Kenn T. (2007). International Public Relations. London: Sage.

·         Gregory, Anne (2010). Planning and managing public relations campaigns: a strategic approach. Kogan Page

·         Heath, Robert L. (2010). The SAGE Handbook of Public Relations. ISBN 9781412977807. London: Sage

·         Ihlen, Oyvind - van Ruler, Betteke - Fredriksson, Magnus (eds.) (2009). Public relations and social theory: key figures and concepts. Routledge

·         Jacquie L´Etang (2009). Public Relations: Základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál.

·         L´Etang, Jacquie (2004). Public Relations in Britain: A History of Professional Practice in Twentieth Century. London: Routledge

·         Mickey,Thomas J (2002). Deconstructing Public Relations: Public Relations Criticism. London: Routledge.

·         Smith, Ronald D. (2009). Strategic Planning for Public Relations. London: Routledge.

·         van Ruler, Betteke (ed.) (2008). Public relations Metrics: Research and Evaluation. London: Routledge.

·         Wilcox, Dennis L. - Cameron, Glen T. (2009). Public Relations: Strategies and Tactics. Study Edition. Allyn & Bacon

Syllabus - Czech
Last update: KOLLMAND (14.09.2013)

1.      Definice public relations a jejich umístění v rámci marketingové komunikace

2.      Dějiny public relations: do 60. let 20. století

3.      Dějiny public relations: od 60. let 20. století

4.      Edward Bernays a další osobnosti PR

5.      Public relations a česká společnost v kontextu mezinárodního vývoje

6.      Právo a etika v PR

7.      Tvorba PR strategií

8.      Tvorba textů a událostí v public relations, krizová komunikace

9.      Analýza a evaluace public relations

10.  Případové studie PR kampaní se sociálním dopadem z České republiky (1995-2010)

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html