|
|
|
||
Výběrový předmět poskytuje studentům základní přehled různých oblastí mediálního práva (periodika, elektronická média, průnik osobnostních práv, autorského práva a mediálního práva), jakož i pochopení obsahu a funkcí mnohostranných mezinárodních smluv, primárních a sekundárních právních aktů Evropské unie a jiných právních předpisů a principů, které jsou relevantní pro tento interdisciplinární obor a které upravují vztahy mezi veřejnoprávní a soukromoprávní regulací mediálního trhu a svobodou projevu. Dále poskytuje studentům základní přehled různých oblastí mediálního práva (periodika, elektronická média, průnik osobnostních práv, autorského práva a mediálního práva). Jednotlivé přednášky pojednávají o mezinárodních smlouvách a předpisech Evropské unie upravujících tuto oblast a uvádí příklady právní úpravy v jednotlivých zemích Evropské unie. Jsou zaměřeny na výklad základních právních předpisů upravujících oblast mediálního práva, zejména na vztah mezi veřejnoprávní a soukromoprávní regulací mediálního trhu a svobodou projevu. Zvláštní pozornost je pak věnována mediálním vztahům s mezinárodním prvkem, zejména pak určování rozhodného práva pro smluvní a mimosmluvní závazkové vztahy či vztahy jiné. Připuštění k postupové zkoušce z předmětu je podmíněno nadpoloviční účastí studenta na přednáškách. Absolvent předmětu by měl mít ke zkoušce znalosti v rozsahu přednášené problematiky dle zkušebních otázek. Last update: Vacková Alena (10.04.2017)
|
|
||
Požadavky ke zkoušce:Distanční zkouška - písemná práce na zadané téma v rozsahu 10-15 stran
Zkouškové otázky
1. Periodická média 2. Neperiodické publikace 3. Pojem elektronických médií 4. Povinnosti vysilatelů 5. Provozovatelé vysílání s licencí 6. Licence k provozování rozhlasového nebo televizního 7. Provozovatelé vysílání ze zákona 8. Poskytování audiovizuálních mediálních služeb po internetu 9. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání 10. Pojem ochrany osobnosti 11. Právo na jméno 12. Právo na podobu 13. Právo na čest a důstojnost 14. Právo na slovní projevy osobní povahy 15. Právo na osobní soukromí 16. Právní prostředky ochrany osobnosti 17. Odpověď a dodatečné sdělení 18. Pojem reklamy 19. Základní povinnosti při šíření reklamy 20. Klamavá reklama 21. Srovnávací reklama 22. Zvláštní povinnosti při šíření reklamy 23. Dozor nad dodržováním předpisů o regulaci reklamy 24. Pojem nekalé soutěže 25. Právní prostředky ochrany proti nekalé soutěži 26. Pojem autorských práv 27. Autorská osobnostní práva 28. Autorská majetková práva 29. Právní prostředky ochrany autorských práv 30. Licenční smlouvy Last update: Vacková Alena (05.02.2021)
|
|
||
Přednášky proběhnou on-line ve dnech a časech podle rozvrhu v MS Teams nebo Zoom. Způsob konání přednášky a link pro přihlášení budou studentům s dostatečným předstihem oznámeny. Komunikace se studenty: e-mail. Last update: Tomášek Petr, JUDr., LL.M., Ph.D. (05.02.2021)
|
|
||
Úvod do problematiky mezinárodního mediálního práva.
Postavení tiskových a elektronických médií v mezinárodním mediálním právu.
Státní a veřejnoprávní vysílatelé.
Regulační orgány mediálního trhu. Mezinárodněprávní regulace reklamy.
Nekalosoutěžní delikty v mezinárodním mediálním právu.
Otázky ochrany osobnosti a dobrého jména právnických osob v mezinárodním mediálním právu.
Právní úprava práva na odpověď a dodatečného sdělení v zemích Evropské unie.
Otázky ochrany autorských práv v mezinárodním mediálním právu.
Řešení sporů v mezinárodním mediálním právu. Mezinárodní arbitráže týkající se médií.
Mediální právo vybraných evropských zemí.
Last update: Patěk Daniel, doc. JUDr., Ph.D. (26.01.2018)
|
|
||
Last update: Vacková Alena (04.01.2019)
|