|
|
|
||
Předmět se zaměřuje na vyšetřování pohybového aparátu a rozvoj dovedností potřebných pro diferenciální diagnostiku a stanovení terapeutických cílů. Studenti si osvojí základní vyšetřovací metody, naučí se vybírat adekvátní přístupy pro konkrétního pacienta, hodnotit výsledky a zpracovávat zápisy, které slouží jako podklad pro diferenciální diagnostiku a terapeutické cíle. Last update: Řasová Kamila, prof. PhDr., Ph.D. (26.09.2024)
|
|
||
acquisition of basic prodedures of examination as a basis for physiotherapy practice Last update: Ploc Marek, Mgr. (05.11.2020)
|
|
||
GROSS, Jeffrey et al. Vyšetření pohybového aparátu. Praha: Triton, 2005. ISBN 80-7254-720-8 JANDA, Vladimír. Svalové funkční testy. vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0722-5. JANDA, Vladimír. Funkční svalový test. vyd. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-208-5. JANDA, Vladimír. Základy kliniky funkčních (neparetických) hybných poruch. vyd. Brno: IDVPVZ, 1982. KOLÁŘ, Pavel. et al. Rehabilitace v klinické praxi. 1. vyd. Praha: Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-657-1. LEWIT, Karel. Manipulační léčba. 5. vyd. Praha: Sdělovací technika, 2003. ISBN 80-86645-04-5 OPAVSKÝ, Jaroslav. Neurologické vyšetření v rehabilitaci pro fyzioterapeuty. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2003. ISBN 80-244-0625-X. Poděbradská R. Komplexní kineziologický rozbor. Funkční poruchy pohybového systému. Grada 2018. VÉLE, František. Kineziologie. Přehled klinické kineziologie a patokineziologie pro diagnostiku a terapii poruch pohybové soustavy. 2. vyd. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-837-9.
Last update: Ploc Marek, Mgr. (05.11.2020)
|
|
||
lectures, demo, practice Last update: Ploc Marek, Mgr. (05.11.2020)
|
|
||
ÚČAST NA VÝUCE: Účast na výuce je zásadní pro porozumění problematice. Absence do 20 % praktické výuky je omluvitelná (nutné je omluvit se předem a uvést relevantní důvod). Docházka je kontrolována podle zápočtového listu. ZÁPOČET:
Zahrnuje důkladné prostudování poskytnutých prezentací (nahraných v aplikaci Výuka) a splnění zadaného úkolu. Provádění dovedností v praktických hodinách s důrazem na přesnost, aplikaci teorie, efektivní komunikaci, sebereflexi a týmovou spolupráci. TEST – PÍSEMNÁ ZKOUŠKA: V testu jsou studenti prověřováni v těchto oblastech, vyšetření bolesti, posouzení soběstačnosti a mobility, vyšetření stoje aspekcí a palpací, vyšetření zkrácených svalů, svalový test, vyšetření rovnováhy, vyšetření posturální stability olovnicí, vyšetření dysbalance pomocí dvou vah, goniometrické a antropometrické vyšetření. Hodnocení písemné zkoušky: Studenti absolvují písemný test formou multiple-choice, ve kterém musí dosáhnout minimálně 80 % úspěšnosti.
ZKOUŠKA – PRAKTICKÁ ZKOUŠKA: Student provádí Kineziologický rozbor svého kolegy. Během vyšetření hodnotí bolest a posuzuje mobilitu a stoj. Používá aspekční a palpační vyšetření, testuje zkrácené a oslabené svaly a provádí vyšetření rovnováhy. Využívá pomůcky - olovnice, váhy, goniometr a centimetr. Výsledky vyšetření zaznamenává do protokolu a na jejich základě stanoví diferenciální diagnostiku a adekvátní terapeutický plán. Hodnocení praktické zkoušky:
Last update: Řasová Kamila, prof. PhDr., Ph.D. (26.09.2024)
|
|
||
1. Vyšetření bolesti 2. Vyšetření stoje aspekcí a palpací 3. Vyšetření zkrácených svalů 4. Svalový test 5. Vyšetření rovnováhy 6. Vyšetření posturální stability olovnicí 7. Vyšetření dysbalance pomocí dvou vah 8. Goniometrické a antropometrické vyšetření 9. Kineziologický rozbor Last update: Řasová Kamila, prof. PhDr., Ph.D. (26.09.2024)
|
|
||
none Last update: Ploc Marek, Mgr. (05.11.2020)
|