|
|
|
||
Last update: Mgr. Miluše Kulhavá (24.07.2018)
|
|
||
Last update: Mgr. Miluše Kulhavá (19.09.2019)
Cíl předmětu Cílem předmětu je:
|
|
||
Last update: Mgr. Miluše Kulhavá (24.07.2018)
Obsahové zaměření výuky: I. VYMEZENÍ APLIKOVANÉ PEDAGOGICKÉ PSYCHOLOGIE (PŘEDMĚT A CÍLE)
II. APLIKOVANÁ PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE: Teorie a aplikace poznatků z psychologie na proces učení se; UČENÍ A ZÍSKÁVÁNÍ ZNALOSTÍ – PSYCHOLOGIE UČÍCÍHO SE
III.APLIKOVANÁ PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE: Teorie a aplikace poznatků z pedagogiky, didaktika a metodika
IV.APLIKOVANÁ PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE: Úloha nutričního terapeuta při zachování a obnově zdraví klienta, poradenství, edukace
|
|
||
Last update: Mgr. Miluše Kulhavá (19.09.2019)
Povinná literatura: Fontana, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2010 (3. vydání). ISBN: 978-80-7367-725-1. Čáp, J., Mareš, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007. (Rozšířené a přepracované vydání). ISBN 978-80-7367-273-7. Průcha,J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2005. ISBN 978-80-7367-503-5. Juřeníková, P. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2010. ISBN-13:978-80-247-2171-2.
Doporučená literatura: Petty,G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2004. ISBN 978-80-7367-427-4. Fenstermacher, G., D., Soltis, J., F. Moderní styly učitelů. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-471-7. Sitná, D. Metody aktivního vyučování. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-246-1. Svoboda, J. Kniha pro lektory. Metodická příručka lektorských dovedností. Praha: VOX a. s. – Nakladatelství, 2013. ISBN: 978-80-87480-12-0. Šoferová, J. Lektorské finty. Jak připravit a realizovat zajímavá školení. Praha: Grada Publishing, s. r. o., 2008. ISBN 978-80-247-2483-6. Bobek, M, Penička, P. Práce s lidmi. Učebnice poradenství, koučování, terapie a socioterapie pro pomáhající profese. S úvodem do filozofie práce s lidmi, současné vědy a psychologie. Brno: NC Publishing, a.s. 2008. ISBN: 978-80-903858-2-5. Bergman, E. Fuchs, H. Učíme děti učit se. Praktické využití poznatků o školní komunikaci, učení a prezentaci. Plzeň: Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-854-7. |
|
||
Last update: Mgr. Miluše Kulhavá (29.09.2020)
MS Teams: NT_k Aplikovaná pedagogická psychologie 20/21 B02299 Vzhledem k nastalé epidemiologické situaci probíhá v současné době výuka distanční formou přes MS Teams. |
|
||
Last update: Mgr. Miluše Kulhavá (24.09.2020)
1) metody slovní: monologické (vysvětlování, výklad, přednáška) 3) aktivizující metody: inscenační metody (hraní rolí) |
|
||
Last update: Mgr. Miluše Kulhavá (24.09.2020)
Požadavky na zápočet: Vypracování návrhu antistresového programu pro učitele - podmínka pro udělení zápočtu.
Otázky ke zkoušení: 1) Základní koncepce osobnosti, vnější a vnitřní vlivy utvářející osobnost. 2) Činitelé působící na výchovu a učení. Pojetí výchovy z hlediska pedagogické psychologie. 3) Výchova a sebevýchova. 4) Učení, definice, druhy učení, učební styly, strukturování učiva. 5) Faktory ovlivňující průběh a výsledky výchovy a učení. 6) Psychologie pedagogické interakce, osobnost učitele. 7) Stres v procesu vyučování, antistresový program pro učitele. 8) Organizační formy vyučování. 9) Vyučovací metody. 10) Alternativní metody vyučování. 11) Didaktické zásady. 12) Učební pomůcky. 13) Moderní technické prostředky vyučování. 14) Edukační proces, fáze edukačního procesu. 15) Edukační plán a jeho tvorba. 16) Realizace a vyhodnocení edukace, edukační záznam. 18) Edukace pacienta/klienta a rodinných příslušníků v oblasti výživy. |