Na rozdíl od patogenetického myšlení prosazujeme salutogenetický model, který akcentuje psychosociální faktory zdraví a chápe je jako kvantifikovatelné kontinuum.Výuka tělesné výchovy je zaměřena na získání potřebných vědomostí, znalostí a pohybových dovedností s přihlédnutím na specifiku oboru studia.
Last update: Erudio (30.08.2006)
Course completion requirements - Czech
Výuka je zakončena v každém semestru zápočtem. Součástí zápočtu I. ročníku je test z plavání.
Studenti, kteří se nemohou aktivně zúčastnit povinné výuky TV ze zdravotních důvodů, jsou povinni absolvovat přednášky a semináře.
Last update: Kolářová Jana (07.02.2020)
Literature - Czech
Povinná:
Dovalil, Josef. Pohybové schopnosti a jejich rozvoj ve sportovním tréninku. [Praha]: Olympia, 1986, 208 s. ISBN .
Arteaga Gómez, Ruth. Aerobik a step aerobik. Praha: Ottovo nakladatelství, 2009, 192 s. ISBN 978-80-7360-854-5.
Hájková, Jana. Aerobik - soutěžní formy : kompletní průvodce tréninkem. Praha: Grada, 2006, 183 s. ISBN 80-247-1311-X.
Havlíčková, Ladislava. Fyziologie tělesné zátěže I : obecná část. Praha: Karolinum, 1999, 203 s. ISBN 978-80-7184-875-2.
Choutka, Miroslav, Dovalil, Josef. Sportovní trénink. Praha: Olympia, 1987, 318 s. ISBN .
Máček, Miloš, Máčková, Jiřina. Fyziologie tělesných cvičení. Praha: Onyx, 1995, 95 s. ISBN 80-85228-20-3.
Máček, Miloš, Vávra, Jan. Fyziologie a patofyziologie tělesné zátěže. Praha: Avicenum, 1988, 353 s. ISBN .
Cooper, Robert K. Health and Fitness Excellence: The Scientific Action Plan. Boston: Houghton Mifflin; First Printing edition, 1988, 523 s. ISBN .
Last update: Kolářová Jana (07.02.2020)
Syllabus - Czech
Obsahem předmětu je získávání a zdokonalování pohybových dovedností, edukace o významu pohybové aktivity jako prevence civilizačních chorob a o relaxačních a regeneračních účincích pohybové činnosti.