SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Doctoral Seminar - AXREDOS01
Title: Doktorandský seminář
Guaranteed by: Institute of Philosophy and Religious Studies (21-UFAR)
Faculty: Faculty of Arts
Actual: from 2022
Semester: winter
Points: 0
E-Credits: 0
Examination process: winter s.:
summer s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, --- [HT]
summer s.:0/2, other [HT]
Capacity: winter:unknown / unlimited (unknown)
summer:unknown / unlimited (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: you can enroll for the course repeatedly
course is intended for doctoral students only
course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
can be fulfilled in the future
Guarantor: doc. Mgr. Radek Chlup, Ph.D.
Mgr. Jan Kozák, Ph.D.
Teacher(s): doc. Mgr. Radek Chlup, Ph.D.
Mgr. Jan Kozák, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: doc. Mgr. Radek Chlup, Ph.D. (23.09.2020)
Seminář je určen pro studenty doktorandského studia religionistiky, jimž slouží jako pracovní prostor, na němž mohou navzájem konzultovat svá témata.

Doktorandský seminář je základním pilířem studia a doktorand jej navštěvuje po celou dobu svého studia. Plní dvě funkce: (1) Umožňuje doktorandům prezentovat výsledky práce na své disertaci a vystavit je kritické diskusi. (2) Funguje jako teoretickometodologický seminář, v jehož rámci se studenti cvičí v přípravě metodologických tezí k SDZK.
Aim of the course - Czech
Last update: doc. Mgr. Radek Chlup, Ph.D. (02.10.2023)

Seminář může zahrnovat mj. následující aktivity:

  • prezentace postupu práce na disertaci následovaná diskusí a připomínkami;
  • kritická reflexe textů napsaných doktorandy (např. prvních verzí článků);
  • příprava prezentací pro konference s následnou diskusí a připomínkami;
  • prezentace zpracovaných tezí k SDZK a diskuse nad nimi;
  • společná četba obecněji koncipovaných textů, které někdo z doktorandů pokládá za zásadní a chce je předložit ke kritické diskusi
  • příprava na obhajobu disertace;
  • sdílení zkušeností a výměnu názorů doktorandů, např. reference o zkušenostech ze studijních cest, stáží a konferencí, diskuze nad novou literaturou či jinými akademickými událostmi atd.

Course completion requirements - Czech
Last update: doc. Mgr. Radek Chlup, Ph.D. (23.09.2020)

V prvním roce se předpokládá pouze pasivní účast, od druhého roku studia je nicméně student na semináři povinen pravidelně prezentovat svou práci. Tyto jeho prezentace
jsou dvojího typu:

  1. Prezentace související s prací na disertaci, při nichž má student mimo jiné za úkol prezentovat svá vysoce speciální témata tak, aby byla srozumitelná a zajímavá i pro studenty zaměřující se na jiné náboženské oblasti. Z toho alespoň jedna prezentace by měla být pojata jako ucelený úvod do tématu (povinnost Úvodní prezentace k tématu disertace), jedna jako ucelené představení koncepce disertace (povinnost Představení koncepce disertace).
  2. Prezentace související s přípravou tezí k SDZK, která rozvíjí studentovu schopnost vstupovat do obecnějších religionistických debat a metodologicky reflektovat svá specifická výzkumná témata. V rámci semináře student formuluje a hájí minimálně dvě teze (povinnost Metodologické teze I-II).

Literature - Czech
Last update: Ing. Michaela Černíková (10.06.2020)

Studijní literatura závisí na zvoleném tématu disertační práce či metodologické teze

Syllabus - Czech
Last update: doc. Mgr. Radek Chlup, Ph.D. (08.04.2024)

ZS 2023/24

Seminář probíhá primárně prezenčně (není-li uvedeno jinak), ale vždy je možné si i distančně připojit přes https://cesnet.zoom.us/j/5696901101.

2. 10.  Koná se jen úvodní setkání s magistry.

9. 10.  Petra Loulová - Úvodní prezentace k dizertaci

16. 10.  = hodina pro nemoc odpadá = (Roman Galovič – nácvik prezentace na konferenci Religion and Identity)

23. 10.  Jakub Ludvík – text „Sport a náboženství“

30. 10.  Zora Hrabáková - Přístupy terapeutické astrologie (článek do Dingiru) + R. Chlup - Rodinné konstelace (také Dingir)

6. 11.    Barbara Oudová Holcátová - teze I. - Koncept “skutečné víry” jako umělá distinkce (online)

13. 11.  Roman Galovič - Metodologická téza II. - Bezčasá minulosť: Interpretácia konceptu „mýtickej minulosti“ na základe Bergsonovej analýzy pamäte

20. 11.  Jan Černín - teze o sémiotice

27. 11.  Jana Pinto – teze o sekularizaci

4. 12.  Barbora Nováková – Metodologické teze II.

11. 12.  Jakub Ludvík - Úvodní prezentace disertace

18. 12.  Zora Hrabáková - teze o těle

8. 1.  Jan Černín - teze k SDZK

22. 1.  Barbora Nováková – Metodologické teze II.

LS

19. 2. Jan Černín – magisterská teze o ontologickém obratu

26. 2. Sdílení pracovních postupů: rešerše, efektivní způsoby četby, dělání poznámek

4. 3.   Bára Nováková – teze mýtus v dětském věku II.

11. 3. Jana Pinto – magisterská teze náboženství a média

18. 3. Jan Kozák – Výstava „Vyšehradské mýty“

25. 3. Zora Hrabáková – magisterská teze jungiánská psychologie

1. 4.   Velikonoce

8. 4.  Sdílení pracovních postupů II: hledání PDF textů, dělání poznámek, vedení rešeršních bibliografií

15. 4. Jana Pinto - magisterská teze náboženství a ekologie

22. 4.

29. 4. Petra Loulová - metodologická teze I

6. 5.  Zora Hrabáková – magisterská teze rituál

13. 5. Zuzana Tréglová - teze prostor a čas

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html