Odborná literatura závisí vždy na konkrétním tématu; z obecnějších prací např.:
- BARICELLI, Michele, HORNIG Julia: Aufklärung, Bildung," Histotainment"?: Zeitgeschichte in Unterricht und Gesellschaft heute. Peter Lang, Frankfurt am Main 2008.
- K. BERGMAN a kol: Handbuch der Geschichtsdidaktik, Seelze-Velber 1992
- časopis GESCHICHTE IN WISSENSCHAFT UND GESCHICHTSUNTERRICHT (knih. Hist. semináře)
- ČINÁTL Kamil, PINKAS, Jaroslav, Dějiny ve filmu: film ve výuce dějepisu. Praha 2014.
- Erdmann, Elisabeth - Hassberg, Wolfgang (Eds.): Facing, Mapping, Bridging Diversity. Foundation of a European Discourse on History Education. Schwalbach/Ts. 2011.
- FURRER, Markus (ed.): Handbuch Zeitgeschichte im Geschichtsunterricht, Wochenschau Verlag 2013.
- Emil HIERHOLD: Rétorika a prezentace. Praha 2005.
- T. JANÍK - P. KNECHT - P. NAJVAR a kol.: Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula. Brno 2010.
- Zdeněk KALHOUS Otto OBST a kol. Školní didaktika. Praha 2002.
- KRATOCHVÍL, Viliam: Modely na rozvíjanie kompetencií žiakov. K transformácii vzťahu histórie a školského dejepisu, FFUK, Bratislava 2004.
- LABISCHOVÁ, Denisa, GRACOVÁ Blažena: Příručka ke studiu didaktiky dějepisu. Ostravská univerzita, Filozofická fakulta, Ostrava 2008.
- LEVSTIK, Linda S., BARTON, Keith C.: Doing history: Investigating with children in elementary and middle schools. Routledge, London 2011.
- R. MAYER (Hrsg.): Tschechen, Deutsche und der Zweite Wetkrieg. Studien zur inernationalen Schulbuchforschnung Bd. 94, Hannover 1997.
- U. MAYER - H.-J. PANDEL - G. SCHNEIDER, Hanbuch Methoden im Geschichtsunterricht. Schwalbach/Ts. 2008.
- B. MÜTTER - U. EFFELMANN (Hrsg).: Emotionen und historisches Lernen. Frankfurt/M. 1992.
- V. OSWALT - H. J. PANDEL (Hrsg.) Geschichstkultur. Schwalbach/Ts. 2009.
- PANDEL Hans-Jürgen, Geschichtsdidaktik: eine Theorie für die Praxis. Schwalbach/Ts. 2017
- H.-J. PANDEL - G. SCHNEIDER, Handbuch Medien im Geschichtsunterricht. Schwalbach/Ts. 2010.
- M. PASCH a d.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině, Praha 1998.
- F. PINGEL (Hrsg.) Macht Europa Schule? Frankfurt/M. 1995.
- G. PETTY: Moderní vyučování, Praha 1996.
- J. PRŮCHA: Moderní pedagogika, Praha 1997
- J. PRŮCHA: Učebnice: teorie a analýzy edukačního média, Brno 1998.
- J. SLATER: Teaching History in the New Europe, Council of Europe 1995
- SEIXAS, Peter, et al.: The big six: Historical thinking concepts. Nelson Education, Toronto 2013.
- STRADLING, Robert: Jak učit evropské dějiny 20. století, MŠMT, Praha 2003.
- STRADLING, Robert: Multiperspektivita ve vyučování dějepisu: příručka pro učitele, MŠMT, Praha 2004.
- VANSLEDRIGHT Bruce, The Challenge of Rethinking History Education. On Practices, Theories,and Policy. London and New York 2011.
- WINEBURG Sam, Historical thinking and other unnatural acts: Charting the future of teaching the past. Philadelphia 2001.
- Wspólczesna dydaktyka historii. Warszawa 2004.
Last update: Andrlová Jarmila, Mgr. (30.04.2025)
|