|
|
|
||
Last update: Mgr. Eva Richter, Ph.D. (05.02.2021)
Základním požadavkem k atestaci je průběžná práce v kurzu (četba textů a příprava na diskusi) a pravidelná docházka. |
|
||
Last update: Mgr. Eva Richter, Ph.D. (14.02.2018)
Studenti by v kurzu měli umět:
|
|
||
Last update: Mgr. Eva Richter, Ph.D. (05.02.2021)
Získání atestace je podmíněno aktivní účastí a prací v seminárních hodinách (příprava a samostatná práce mimo hodinu), tj.: · studenti se musí pravidelně účastnit výuky (min. 70% docházka); · studenti musí odevzdávat přípravu na diskusi (min. 70% plnění), která obsahuje odpovědi na zadané otázky a shrnutí dle instrukcí vyučující/ho. Požadavky se neliší ani v případě distanční výuky. |
|
||
Last update: Mgr. Eva Richter, Ph.D. (18.02.2018)
Povinná literatura bude poskytnuta v Moodle formou kompletního readeru ke kurzu.
Pramenná díla (v češtině): Booth, Charles: Life and Labour of the People in London, 3nd ed., (1902-3). 17 vols. Dilthey, Wilhelm: Uvedení do vědy duchové. Praha, Rozhledy a Všehrd, 1901 Dilthey. Wilhelm: Život a dejinné vedomie (výbor z díla). Bratislava, Pravda, 1980 Durkheim, É. (1969). Pravidla sociologické metody. Praha: Vysoká škola politická ÚV KSČ. Durkheim, É. (1998). Sociologie a filosofie: sociologie a sociální vědy. (Z. Strmiska, M. Petrusek, & D. Navrátilová, Přel.) (Vyd. 1). Praha: Sociologické nakladatelství. Durkheim, É. (2002). Elementární formy náboženského života: systém totemismu v Austrálii (Vyd. 1). Praha: OIKOYMENH. Durkheim, É. (2004). Společenská dělba práce. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK). Freud, S. (1990). O člověku a kultuře (1. vyd. v tomto uspoř). Praha: Odeon. Freud, S. (1991a). Totem a tabu: Vtip a jeho vztah k nevědomí: teoretická část (2. vyd). Praha: Práh. Freud, S. (1991b). Vzpomínka z dětství Leonarda da Vinci (2. vyd). Praha: Orbis Books. Freud, S. (1995). Výklad snů (2. upr. vyd). Pelhřimov: Nová tiskárna. Freud, S. (1998). Nespokojenost v kultuře (Vyd. v tomto souboru 1). Praha: Hynek. Le Bon, G. (2016). Psychologie davu (Vydání čtvrté, v Portále první, revidované). Praha: Portál. Simmel, G. (1997). Peníze v moderní kultuře a jiné eseje (Vyd. 1). Praha: Sociologické nakladatelství. Simmel, G. (2011). Filosofie peněz (Vyd. 1). Praha: Academia. Weber, M. (1969). Antologie textů z díla Maxe Webera: Industrializace a kapitalismus v díle Maxe Webera (1. vyd). Praha: Státní pedagogické nakladatelství. Weber, M. (1997). Autorita, etika a společnost: pohled sociologa do dějin. (J. J. Škoda, Ed.) (1. české vyd). Praha: Mladá fronta. Weber, M. (1998a). Metodologie, sociologie a politika (Vyd. 1). Praha: Oikoymenh. Weber, M. (1998b). Sociologie náboženství. (J. J. Škoda & M. Havelka, Ed.) (Vyd. 1). Praha: Vyšehrad. Dílo Karla Marxe online: https://www.marxists.org/cestina/marx-engels/index.htm
Dále doporučená: Calhoun, C. (2012). Classical Sociological Theory. John Wiley & Sons. KOSMAS.cz. (b.r.-a). Dějiny klasické sociologie - Jan Keller. Získáno z https://www.kosmas.cz/knihy/124626/dejiny-klasicke-sociologie/ KOSMAS.cz. (b.r.-b). Dějiny sociologie - Charles-Henry Cuin, Francois Gresle. Získáno z https://www.kosmas.cz/knihy/107765/dejiny-sociologie/ McIntosh, I. (1997). Classical Sociological Theory: A Reader. New York University Press. Petrusek, M., Miltová, A., & Vodáková, A. (1994). Sociologické školy, směry, paradigmata. Sociologické nakladatelství. Získáno z https://is.muni.cz/publication/19303 Pelcová, N. (2000). Wilhelm Dilthey: základy filosofie prožitku. Praha |
|
||
Last update: Mgr. Eva Richter, Ph.D. (05.02.2021)
Organizace výuky: Studenti dochází do seminárních hodin ve dvou skupinách: Skupina A: studenti specializace Sociologie Skupina B: studenti specializace SoEk, DemSoc a sdruženého studia Obsah seminářů se mezi skupinami liší s ohledem na jejich studijní plán a přípravu na státní zkoušky.
Kurz má online oporu v Moodle (https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5957), kde mají studenti k dispozici všechny materiály včetně zadané četby či úkolů. Plnění úkolů odevzdávají rovněž v Moodle ve stanovených termínech. Úkoly a četba slouží k přípravě na seminární hodiny (odevzdávají se tedy před hodinou). Některé z úkolů jsou skupinové, tj. studenti je vypracovávají společně ve skupinách.
V případě distanční výuky probíhají semináře online na platformě Zoom (link je k dispozici v Moodle). |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Last update: Mgr. Eva Richter, Ph.D. (11.02.2021)
Tematická struktura kursů Klasické sociologické teorie a Seminář ke klasickým sociologickým teoriím: AiB = obě dvě skupiny mají stejné zadání úkolů i přípravu
|