The course is conducted in the form of group training, the experience of acquiring basic perceptual and communicative skills and mapping the basic skills needed to work with people is important. <br>
The aim of the course is to introduce an experiential course focused on self-reflection, self-knowledge and getting to know others in social contact, mutual recognition of 1st year students. <br>
Acquired knowledge: the student understands the concept of self-reflection and can define it; can list the main methods of getting to know others in social contact. <br>
Acquired skills: the student can express his/her positive and negative feelings and experiences from social contact with others; can give positive or constructive feedback on the behaviour of others; knows self-reflection and can write it <br>
Course content:Interaction training focuses mainly on skills related to self-knowledge, getting to know others, communication. The first part of the interaction training (4 days) takes place first at the summer training centre in Alber (September), then (2 days) in Prague at the school at the beginning of the first semester (October). <br>
<br>
<br>
Last update: Nikolai Tomáš, doc. Mgr. et Mgr., Ph.D. (24.09.2024)
Předmět probíhá formou skupinového výcviku, důležitý je zážitek z osvojování základních percepčních a komunikativních dovedností a zmapování základních dovedností potřebných pro práci s lidmi. <br>
<br>
Cílem předmětu je představit zážitkový kurz zaměřený na sebereflexi, sebepoznávání a poznávání druhých v sociálním kontaktu, vzájemné poznávání studentů 1. ročníku. <br>
<br>
Získané znalosti: student rozumí pojmu sebereflexe a umí ho definovat; dokáže vyjmenovat hlavní metody poznávání druhých v sociálním kontaktu. <br>
<br>
Získané dovednosti: student umí vyjádřit své pozitivní i negativní pocity a zážitky ze sociálního kontaktu s druhými; dokáže dát pozitivní či konstruktivní zpětnou vazbu na chování druhých; ovládá sebereflexi a dokáže ji napsat <br>
<br>
Obsah předmětu: Interakční výcvik se zaměřuje zejména na dovednosti spojené se sebepoznáváním, poznáváním druhých, komunikací. První část interakčního výcviku (4 dny) se koná nejprve v letním výcvikovém středisku Albeř (září), poté (2 dny) již v Praze v prostorách školy na začátku prvního semestru (říjen).
Last update: Nikolai Tomáš, doc. Mgr. et Mgr., Ph.D. (24.09.2024)
Course completion requirements -
Active participation in training meetings (15% absenteeism tolerated). Brief written elaboration of self-reflection of the selected exercise.
Last update: Dragomirecká Eva, PhDr., Ph.D. (13.10.2023)
Aktivní účast ve výcvikových setkáních (toleruje se 15% absencí). Stručné písemné zpracování sebereflexe vybraného cvičení.
Last update: Pastyříková Iveta, Mgr. (24.10.2023)
Literature -
Sternberg, R. J., Roediger III, H. L., & Halpern, D. F. (Eds.) (2007). Critical thinking in psychology. Cambridge: Cambridge University Press. Lilienfeld, S. O., Lynn, S. J., Ruscio, J., & Beyerstein, B. L. (2009). 50 great myths of popular psychology: Shattering widespread misconceptions about human behavior. Wiley-Blackwell. [also available in English-Book Club, 2011] Simmons, J. P., Nelson, L. D., & Simonsohn, U. (2011). False-positive psychology undisclosed flexibility in data collection and analysis allows presenting anything as significant. Psychological science, 22(11), 1359-1366.
Last update: Nikolai Tomáš, doc. Mgr. et Mgr., Ph.D. (24.09.2024)
Komárková, R., Slaměník, I., & Výrost, J. (2001). Aplikovaná sociální psychologie III. Sociálně psychologický výcvik. Praha: Grada.
Sternberg, R. J., Roediger III, H. L., & Halpern, D. F. (Eds.). (2007). Critical thinking in psychology. Cambridge: Cambridge University Press.
Laucken U., Schick A., & Hoge H. (1999). Úvod do studia psychologie. Praha: IVS.
Seznam doporučené literatury je uveden v SIS a upřesňován během výuky.
Lilienfeld, S. O., Lynn, S. J., Ruscio, J., & Beyerstein, B. L. (2009). 50 great myths of popular psychology: Shattering widespread misconceptions about human behavior. Wiley-Blackwell. [dostupná i česky-Knižní klub, 2011]
Simmons, J. P., Nelson, L. D., & Simonsohn, U. (2011). False-positive psychology undisclosed flexibility in data collection and analysis allows presenting anything as significant. Psychological science, 22(11), 1359-1366.
Sternberg, R. J., Roediger III, H. L., & Halpern, D. F. (Eds.). (2007). Critical thinking in psychology. Cambridge: Cambridge University Press.
Seznam doporučené literatury je uveden v SIS a upřesňován během výuky.
Last update: Nikolai Tomáš, doc. Mgr. et Mgr., Ph.D. (24.09.2024)
Teaching methods -
Lecture methods: Experiential exercise and reflection – 4 days in the Albeř university centre & 2 days in Prague.
Last update: Nikolai Tomáš, doc. Mgr. et Mgr., Ph.D. (24.09.2024)
Metody výuky: Zážitková cvičení a reflexe. (4 dny výcvikové středisko Albeř + 2 denní blok v Praze.)
Last update: Nikolai Tomáš, doc. Mgr. et Mgr., Ph.D. (24.09.2024)
Requirements to the exam -
Requirements for attestation: Active participation & written self-reflection
Last update: Nikolai Tomáš, doc. Mgr. et Mgr., Ph.D. (24.09.2024)
Podmínky získání atestace: Aktivní účast + písemná sebereflexe.
Písemná sebereflexe cca 1-2 normostrany A4, reflexe výcvikového kurzu Albeř plus aktivit v rámci setkání v Praze. Reflexe by se měla vztahovat k otázce, co jsem se o sobě dozvěděl/a, jak jsem aktivity prožíval/a (nejedná se o hodnocení kvality ubytování a stravy). Případné další organizační poznámky a reflexe lze uvést samostatně mimo text zadání. Reflexe prosím posílejte v průběhu října na adresu tomas.nikolai@ff.cuni.cz Děkujeme.
Last update: Nikolai Tomáš, doc. Mgr. et Mgr., Ph.D. (24.09.2024)
Syllabus - Czech
Podpora interaktivních aktivit ve skupině, sebereflexe a reflexe části sociálních dovedností v pomáhajících profesích.
Last update: Štětovská Iva, PhDr., Ph.D. (20.12.2021)
Entry requirements -
Entry requirements: Being accepted for the Psychology course.
Last update: Štětovská Iva, PhDr., Ph.D. (20.12.2021)
Vstupní požadavky: Přijetí na obor psychologie.
Last update: Štětovská Iva, PhDr., Ph.D. (20.12.2021)