Foreign language pronunciation teaching - APH510090
|
|
|
||
Cílem předmětu je poskytnout studentům pohled na výuku výslovnosti založený na moderním výzkumu a praktickou oporu pro efektivní vyučování výslovnosti. Důraz je kladen na propojení empirických poznatků posledních desetiletí s výukovou praxí; kurz tak vychází z toho, že výslovnost cizího jazyka lze učit a lze se ji naučit v jakémkoli věku a že pro srozumitelnou výslovnost je nejdůležitější prozodická rovina. Pozornost je samozřejmě věnována i rovině jednotlivých hlásek. V seminářích si studenti formou praktických ukázek vyzkoušejí různé typy cvičení podporující úspěšné osvojení zvukové podoby cizího jazyka v oblasti percepce i produkce.
Kurz je určen především pro studenty oboru fonetika. Studentům jiných oborů bude zápis umožněn dle kapacity kurzu. Last update: Skarnitzl Radek, doc. Mgr., Ph.D. (20.06.2021)
|
|
||
Celce-Murcia, M., Brinton, M. D. & Goodwin, J. M. (2010). Teaching Pronunciation. A Coursebook and Reference Guide. Cambridge University Press. (vybrané části) Levis, J. M. (2018). Intelligibility, oral communication, and the teaching of pronunciation. Cambridge University Press. Derwing, T. M. & Munro, M. J. (2015). Pronunciation Fundamentals. John Benjamins Publishing Company. Jones, T. (2016). Pronunciation in the Classroom: The Overlooked Essential. TESOL Press. Last update: Skarnitzl Radek, doc. Mgr., Ph.D. (20.06.2021)
|
|
||
prezence min. 70 %, aktivní účast v seminářích, průběžná četba odborných článků, prezentace jedné aktivity, vytvoření jedné vlastní aktivity Last update: Skarnitzl Radek, doc. Mgr., Ph.D. (02.02.2023)
|
|
||
Tematické okruhy:
Last update: Skarnitzl Radek, doc. Mgr., Ph.D. (21.09.2020)
|