SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
EdTech and Learning - ANM50672
Title: EdTech a vzdělávání
Guaranteed by: Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM)
Faculty: Faculty of Arts
Actual: from 2024
Semester: summer
Points: 0
E-Credits: 6
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unlimited (15)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
Annotation -
The goal of this intensive microdegree program is to equip students with the knowledge, skills, and habits that will
enable them to create educational projects and effectively educate in a digital or hybrid environment. Graduates will gain
theoretical skills, practice suggestions and learn strategies to effectively create stimulating learning situations using
ICT/IT and meet their educational goals. Learning with the help of ICT/IT has its own specificities, both on the side of the
technology, the teacher and the learner. Each tool has different possibilities, opportunities and limits. Similarly, in
different learning situations, the learner has certain capacities and previous experiences, which need to be taken into
account when preparing the learning experience. The course offers knowledge of creating learning situations in digital
applications, games, VR, as well as a legislative and strategic framework for education.

Last update: Slussareff Michaela, Mgr., Ph.D. (13.01.2025)
Learning outcomes - Czech

ZNALOSTI
Absolvent umí definovat různé typy vzdělávání v digitálním prostředí. Umí popsat jejich limity a příležitosti. Umí analyzovat (viz dovednosti) legislativní a strategický rámec pro vzdělávání v českém prostředí. Umí popsat základní teze konstruktivistické výuky a vysvětlit (viz dovednosti) její spojitosti se vzděláváním v digitálním prostředí.

DOVEDNOSTI
Dovednosti (praktické/funkční): Absolvent umí použít své znalosti v praxi: umí navrhnout efektivní vzdělávací situaci v digitálním prostředí, umí vytvořit základní (či pokročilou) vzdělávací situaci ve VR prostředí. Umí realizovat online výuku za použití vhodných nástrojů a technik pro aktivaci všech skupin studujících, a to i studujících s vybranými specifickými potřebami. Umí využít základních principů nové informatiky a realizovat základní výuku v oblasti mediálního a informačního vzdělávání.

KOMPETENCE
Kompetence: Absolvent je schopen samostatně analyzovat vzdělávací příležitosti v digitálním prostředí, navrhnout možnosti řešení pro konkrétní studující a skupiny studujících a následně je realizovat.

Last update: Slussareff Michaela, Mgr., Ph.D. (13.01.2025)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html