|
|
|
||
|
Cílem předmětu je v interakci se studenty zkoumat aktuální situaci ve francouzské a frankofonní literatuře a představit současnou literární tvorbu na pozadí nejdůležitějších fenoménů literárního provozu.
Vedle literárně-teoretického pohledu (studie vybraných autorů, analýzy stěžejních děl) se sledují také různé souvislosti vydávání literárních děl: nekomerční a komerční nakladatelská produkce, specifické aspekty knižního trhu ve Francii a v zemích, kde je francouzština jedním z jazyků publikované literatury, problematika literárních cen, rozdílnost akademické a publicistické kritiky atd., způsoby prezentace literatury na sociálních sítích, na internetu obecně, v rozhlase nebo televizi. Last update: TRLSOTOL (18.02.2024)
|
|
||
|
Aktivní účast na seminářích (80 %). Pravidelná individuální příprava na společné diskuse. Recenze vybraného díla (ústní prezentace + závěrečná písemná práce v rozsahu cca 3 NS). Last update: TRLSOTOL (18.02.2024)
|
|
||
|
BARTHES, Roland. Kritika a pravda. Praha: Dauphin, 1997. VERCIER, Bruno. - VIART, Dominique. La Littérature française au présent. Héritage, modernité, mutations. Paris: Bordas, 2008. VERCIER, Bruno. - VIART, Dominique. Současná francouzská literatura. Praha: Garamond, 2008. Last update: TRLSOTOL (16.09.2025)
|
|
||
|
Francouzský knižní trh: nakladatelé, distributoři, knihkupci, čtenáři (zákon „Loi Lang“ z r. 1981, jednotná cena knihy). Porovnání se situací v ČR. Last update: Klimeš Lukáš, PhDr. (05.03.2024)
|