SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Developing Writing and Communication Skills in Modern Greek - AJS500219
Title: Rozvíjení komunikačních schopností a psaní v novořečtině
Guaranteed by: Department of Ethnology and Central European and Balkan Studies (21-UESEBS)
Faculty: Faculty of Arts
Actual: from 2023
Semester: winter
Points: 0
E-Credits: 5
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (20)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: not taught
Language: Greek
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level: specialized
Is provided by: AGL500024
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: PhDr. Konstantinos Tsivos, Ph.D.
Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Konstantinos Tsivos, Ph.D. (18.09.2022)
Cílem semináře určeného studentům navazujícího magisterského studia je seznámení s různými ukázkami písemného projevu v novořečtině, ať se jedná o popisnou reprodukci aktuální události, zápis poznámek či osnovu pro reprodukci přenášky. Součástí kurzu bude čtení a rozbor textů se zaměřením na prostředky koherence textu (konektivní prostředky), uvedení do řecké pravopisné normy a praktická pravopisná cvičení, metody správné argumentace a obeznámení s platnými bibliografickými normami. <br>
Studenti budou dále seznámeni s technikami psaní profesního životopisu, zprávy, novinového článku, argumentativní eseje, abstraktu odborného článku či dalších odborných prací (seminární, bakalářská či diplomová). Těžiště předmětu bude představovat nácvik vlastního písemného projevu studentů.<br>
Literature - Czech
Last update: PhDr. Konstantinos Tsivos, Ph.D. (31.08.2023)

Μπράχου Ι., Νεστοράτου Στ., Πλατής Β., Ελληνικά λέξη-λέξη., Αθήνα: Εκδόσεις Δέλτος, 2017.

Γκαρέλη Ε. et al., Ταξίδι στην Ελλάδα. Ελληνικά ως δεύτερη / ξένη Γλώσσα, 1 και 2, Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη, 2019.

Vamvoukas, M., Axiologisi anagnostikon dexiotiton, Athény: Ekdosis Grigori 1994.

Spantidakis, I., Provlimata paragogis graptou logou, Athény: Ellinika Grammata 2004.

Brown, H. D., Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy, New York: Addison Wesley Longman 2001.

Richards, J. C. – Rodgers, T. S. – Swan, M. (eds.), Approaches and Methods in Language Teaching, Cambridge: Language Teaching Library 2001.

Szymanek, K. – Wieczorek, K. A. – Wójcik, A. S., Umění argumentace: úlohy na zkoumání argumentů, Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci 2004.

Šanderová, J., Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách, Praha: Slon 2007.

Pyli gia tin Elliniki Glossa. http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/foreign/education/proposals/04.html

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html