|
|
|
||
Last update: Mgr. Tomáš Titěra (20.02.2024)
Tento předmět vás na tuto výzvu pomůže připravit formou praktických ukázek dostupných aktivit, metodik a aplikací, které můžete k rozvoji IMG využít v roli lektora zejména pro mládež. Tuto roli si také sami vyzkoušíte při atestaci formou přípravy a vedení minilekce pro vaše kolegy. Předmět volně navazuje na Informační a mediální gramotnost II vyučovanou v LS 2022/2023. Studujícím, kteří tento předmět neabsolvovali, bude zaslána četba - výzkumy a články ohledně stavu IMG a informačního a mediálního vzdělávání v ČR (cca 50 stran). Prosím, tyto materiály si nastudujte před druhým setkáním, ať jste v obraze. |
|
||
Last update: Mgr. Tomáš Titěra (07.02.2024)
Vzdělávací cíle předmětu:
Dosažení těchto cílů bude vyhodnocováno prostřednictvím následujících výstupů, jejichž splnění je zároveň podmínkou udělení atestace:
Způsob evidence plnění těchto výstupů a podmínky splnění předmětu budou upřesněny na prvním setkání. |
|
|||||||||||||||
Last update: Mgr. Tomáš Titěra (07.02.2024)
V případě vyššího počtu zapsaných studujících může nastat situace, že nestihneme všechny minilekce během naplánovaných setkání. Pokud toto nastane, dohodneme se na termínu setkání během zkouškové ho období, kde proběhnou zbylé minilekce. Kdo předmět vyučuje? Jsem absolventem Studií nových médií. Zabývám se rozvojem informační a mediální gramotnosti napříč generacemi. Učím informatiku a mediální výchovou na druhém stupni na Základní škole Kunratice, lektoruji kurzy mediálního vzdělávání pro učitele a knihovníky pro vzdělávací projekt Jeden svět na školách. Pro organizaci Transitions vytvářím vzdělávací materiály a lektoruji workshopy pro podporu mediální obezřetnosti seniorů a starších dospělých. Spolupracuji také s organizací AI dětem, kde vymýšlím, jak rozvíjet mediální gramotnost pomocí nástrojů umělé inteligence. Zkušenosti z těchto aktivit rád sdílím a předávám na předmětech týkajících se informační a mediální gramotnosti na ÚISK. |