SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Perception of History in Computer Games - AHSV10765
Title: PVP Historie pohledem počítačových her
Guaranteed by: Institute of General History (21-USD)
Faculty: Faculty of Arts
Actual: from 2020
Semester: winter
Points: 0
E-Credits: 1
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:2/0, colloquium [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Is provided by: AHSV10763
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: Mgr. Ondřej Crhák
Incompatibility : AHSV10763, AHSV10764
Is incompatible with: AHSV10764, AHSV10794, AHSV10763
Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Ondřej Crhák (16.09.2019)
Počítačové hry jsou dnes nedílnou součástí populární kultury. Samotné hry sice nejsou primárně narativním médiem, nicméně i tak se stávají součástí procesu vytváření obrazu dějin v široké společnosti. Historie jako taková patří vedle oblasti sci-fi k nejpoužívanějších tématům herních vývojářů. Hry často využívají konkrétní historické události a osobnosti, nebo jen vychází z historie jako celku, tj. využívají daného prostředí. Primárním cílem jednotlivých přednášek je poukázat na jednotlivé historické fenomény v rámci populární kultury s ohledem na počítačové hry. Přednášky by měly studentům sloužit jako návod, jak tyto problémy vysledovat právě u zmiňovaného média a být tak odrazovým můstkem k jejich vlastním úvahám.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Ondřej Crhák (16.09.2019)

BASLER, Jaromír a Michal MRÁZEK. Počítačové hry a jejich místo v životě člověka. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2018.

BECKER, Katrin. Choosing and using digital games in the classroom: a practical guide. New York: Springer, 2016.

BENDOVÁ, Helena. Co je nového v počítačových hrách. Praha: Nová beseda, 2019.

PERRON, Bernard a Felix SCHRÖTER. Video games and the mind: essays on cognition, affect and emotion. Jefferson: McFarland & Company, Inc., Publishers, 2016.

SCHREIER, Jason. Krev, pot a pixely: příběhy vítězství a šílenství ze zákulisí vývoje videoher. Brno: Host, 2019.

ŠISLER, Vít, Kerstin RADDE-ANTWEILER a Xenia ZEILER. Methods for studying video games and religion. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018.

WOLF, Mark J. P. Video games around the world. Cambridge, Massachusetts: MIT Press, 2015.

Requirements to the exam - Czech
Last update: Mgr. Ondřej Crhák (16.09.2019)

Zkouškou: 

Základem atestace je esej o rozsahu 6–10 normostran s poznámkovým aparátem. Text musí vycházet z minimálně 5 zdrojů, přičemž samotná hra je brána jako pramen. Zdroje musí obsahovat odbornou literaturu, nemohou být splněny pouze pomocí her. 

Účastníci kurzu budou muset podniknout vlastní analýzu jedné počítačové hry, ve které se pokusí zmapovat s jakými narativy a obrazy hra pracuje či případně, jaké historické fenomény zachycuje.

 

Zápočet:

Atestace je stejná jako v případě zkoušky s tím rozdílem, že rozsah eseje je 3-5 normostran. 
Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Ondřej Crhák (16.09.2019)
  1. Úvodní hodina
  2. Vytváření obrazu historickych události

  3. Středověké dějiny a současná popkultura 
  4. Setkání s orientem: křížové výpravy 
  5. Setkání s orientem: asijský prostor
  6. Paměť, trauma a strach
  7. Obrazy první světové války
  8. Politické ideologie 20. století ve hrách
  9. Obrazy druhé světové války 
  10. Válka ve Vietnamu
  11. Globální dějiny
  12. "Národní" hry – hra jako obraz národních dějin.
  13.  Diskuze: Jsou hry vhodné médium pro výuku dějin?
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html