|
|
|
||
Last update: Mgr. Iveta Pastyříková (10.08.2023)
|
|
||
Last update: Mgr. Iveta Pastyříková (10.08.2023)
Zkouška: Student sepíše alespoň desetistránkovou práci zaměřenou na některý z aspektů literární výchovy, případně výuky antické kultury a antických reálií. Podmínkou udělení zkoušky je také pravidelná účast na seminářích. |
|
||
Last update: Mgr. Iveta Pastyříková (10.08.2023)
Ancona, R. (ed.), Concise Guide to Teaching Latin Literature,Norman: University of Oklahoma Press 2007. Eluerd, R., Langue et littérature. Grammaire, Communication, Techniques littéraires,Paris: Nathan 1992. Fritsch, A., Phaedri libellos legere. Weitere Anregungen zur Phaedruslektüre, Die Alten Sprachen im Unterricht 36: H. 2, 1989, s. 19–22; 27–43. Fritsch, A., Horaz – in der Schule kaum noch behandelt? MDAV 36, 1993, s. 60–61. Fritsch, A., Zur Lektüre der Vulgata im Lateinunterricht,AU 39: H. 6, 1996, s. 7–23. Fritsch, A., Fabeln im Lateinunterricht, in: Fabeln und Parabeln im fächerverbindenden Unterricht (Interdisziplinäre Forschung u. fächerverbindender Unterricht), Bd. 10, Ludwigsfelde: Ludwigsfelder Verlagshaus 2002, s. 136–167. Habinek, T., Latin Literature between Text and Practice, Transactions of the American Philological Association 135 (1), 2005, s. 83–89. Hartnett, M., By Roman Hands: Inscriptions and Graffiti for Students of Latin, Newburyport: Focus 2012. Harvey, B. K., Roman Lives: Ancient Roman Life Illustrated by Latin Inscriptions, Newburyport: Focus 2015. Kuhlmann, P. (ed.), Lateinische Literaturdidaktik, Bamberg: C. C. Buchner 2010. Morwood, J., The Teaching of Classics, Cambridge: CUP 2003. Scarpa, L., Teaching Antiquity: Perspectives for Disciplinary Didactics, in: Meeting the Challenge: European Perspectives on the Teaching and Learning of Latin, Cambridge 2005. Svobodová, E., Vyučování klasickým jazykům a výklady kulturních dějin, ZJKF II, 1960, s. 97–98. Wülfing, P., Altsprachlicher Unterricht in einem europäischen Horizont, LGB 33, 1989, s. 197. |
|
||
Last update: PhDr. Bořivoj Marek, Ph.D. (18.12.2022)
Možná témata semináře:
|