SubjectsSubjects(version: 964)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Intensive Teaching Experience - AGL600002
Title: Praxe souvislá
Guaranteed by: Institute for Greek and Latin Studies (21-URLS)
Faculty: Faculty of Arts
Actual: from 2024
Semester: both
Points: 0
E-Credits: 6
Examination process:
Hours per week, examination: 0/52, C [HS]
Extent per academic year: 52 [hours]
Capacity: winter:unknown / unknown (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
can be fulfilled in the future
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: doc. Mgr. Lucie Pultrová, Ph.D.
Mgr. Bc. Martina Vaníková, Ph.D.
PhDr. Bořivoj Marek, Ph.D.
Annotation - Czech
V průběhu souvislé pedagogické praxe studenti navazují na poznatky, které získali v předcházejících typech praxí (tj. praxe náslechové a praxí průběžných) a v předmětech zaměřených na oborovou didaktiku, a tyto poznatky se učí aplikovat při vlastní výuce pod dohledem fakultního učitele. Souvislá praxe má tyto klíčové složky:

2 náslechy v každé třídě, v níž posléze budou učit;

příprava na vlastní vyučování – vypracování plánů hodin a jejich rozbor s fakultním učitelem;

vyučování v celkové délce 36 hodin pod dohledem fakultního učitele;

rozbor odučených hodin s fakultním učitelem;

reflexe v deníku z praxe;

účast na běhu školy (dozory, pedagogické porady, rodičovské schůzky atp.);

instruktážní (před začátkem) a rozborový (po ukončení) seminář vedený vedoucím praxe.

Cílem je rozvinout klíčové učitelské kompetence v oblasti plánování, realizace a reflexe výuky. Všechny materiály, které student v průběhu praxe zpracovává, se stávají součástí učitelského portfolia.
Last update: Pastyříková Iveta, Mgr. (10.08.2023)
Aim of the course - Czech

Cílem je rozvinout klíčové učitelské kompetence v oblasti plánování, realizace a reflexe výuky. Všechny materiály, které student v průběhu praxe zpracovává, se stávají součástí učitelského portfolia. Jejich přesnou podobu stanoví vyučující / vedoucí praxe.

Last update: Marek Bořivoj, PhDr., Ph.D. (24.08.2023)
Course completion requirements - Czech

Výstupem kurzu budou kromě splnění a náležitého zhodnocení praxe také příspěvky do učitelského portfolia, které si student vytvoří na základě pokynů vyučujícího.

Last update: Marek Bořivoj, PhDr., Ph.D. (24.08.2023)
Literature - Czech

Základní literatura:
Čapek, R. (2001). Pedagogická praxe pro studenty: od hospitace k souvislé praxi. Hradec Králové: Gaudeamus.


Doporučená literatura:
Bailey, K. M. (2006). Language teacher supervision. A case-based approach. Cambridge: Cambridge University Press.
Bitljanová, V. – Edwards, S. – Pekařová, I. (2000). Práce se studenty na praxi ve škole. Příručka pro mentory. Liberec: TU.
Machalová, M. (1997). Mikrovyučování jako specifické situační učení. Pedagogická orientace 4, 35–40.
Malderez, A. – C. Bodóczky (1999). Mentor courses. Cambridge: Cambridge University Press.
Mason, J. (2002). Researching your own practice. London: Routledge.
Saginor, N. (2008). Diagnostic classroom observation. Thousand Oaks: SAGE. Corwin Press.
Wajnryb, R. (1992). Classroom observation tasks: A resource book for language teachers and trainers. Cambridge: Cambridge University Press.
Walker, R. – C. Adelman (2005). A guide to classroom observation. London: Routledge.
Wragg, E. C. (1999). An Introduction to Classroom Observation. London: Routledge.

Last update: Pastyříková Iveta, Mgr. (20.08.2023)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html