|
|
|
||
Úvodní praxe se zaměřuje na zprostředkování prvních zkušeností budoucích učitelů s realitou škol, a to z pozice pozorovatele pedagogického dění. Plní funkci formativní (motivace k profesi a ke studiu teoretických pedagogicko-psychologických disciplín), funkci informativní (rozvoj konkrétních představ studentů o pedagogických jevech, vnímání pracovní a sociální atmosféry škol, ilustrace a verifikace teoretické výuky) a funkci instrumentální (utváření pozorovacího citu a rozvíjení dovednosti pedagogicky „vidět a slyšet“, dovednosti orientovat se v pedagogických situacích a pozorované jevy dokumentovat). Po dohodě s fakultním učitelem student asistuje při výuce a může též přebírat některé z jeho úkolů (příprava materiálů, plánování výuky, hodnocení, doučování atp.).
Celkový rozsah studijního předmětu je 13 hodin. Last update: Marek Bořivoj, PhDr., Ph.D. (24.08.2023)
|
|
||
Výstupem kurzu budou kromě splnění a náležitého zhodnocení praxe také příspěvky do učitelského portfolia, které si student vytvoří na základě pokynů vyučujícího / vedoucího praxe. Last update: Marek Bořivoj, PhDr., Ph.D. (24.08.2023)
|
|
||
Národní program rozvoje vzděláván v ČR. Praha: UIV, 2001 (tzv. Bílá kniha). Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020 Výstupy projektu Cesta ku kvalitě 2011 Manuály evaluačních nástrojů http://www.nuov.cz/ae/manualy-evaluacnich-nastroju Evaluační nástroje: http://www.nuov.cz/ae/evaluacni-nastroje
Další doporučená literatura: Vašťatková, J.: Úvod do autoevaluace školy. Olomouc: UP, 2006. ISBN 80-244-1422-8 Info Manuál pro tvorbu školních vzdělávacích programů v základním vzdělávání. Praha: VÚP, 2005. ISBN 80-87000-03-X Info Manuál pro tvorbu školních vzdělávacích programů na gymnáziích. Praha: VÚP, 2007. ISBN 978-80-87000-13-7 Info Metodického portálu www.rvp.cz k tématu autoevaluace Last update: Marek Bořivoj, PhDr., Ph.D. (23.09.2020)
|
|
||
Obsahová náplň předmětu: Studenti se v rámci praxe zaměřují na následující oblasti:
Preventivní práce s rizikovým chováním u dětí a mládeže (ve třídě, ve škole), seznámení s Minimálním preventivním programem a s Minimálním preventivním programem proti šikaně Last update: Marek Bořivoj, PhDr., Ph.D. (23.09.2020)
|