|
|
|
||
Zvýšení a upevnění jazykové kompetence neslyšících studentů v češtině: základní okruhy morfologie a podstatná jména. Last update: UCJHUDAK (25.05.2008)
|
|
||
BISCHOFOVÁ, J., HASIL, J., HRDLIČKA, M., KRAMÁŘOVÁ, J. Čeština pro středně a více pokročilé. Praha : Karolinum, 2005. [s. 153 ? 161, s. 168 ? 169] ČECHOVÁ, M. a kol. Čeština ? řeč a jazyk. Praha : ISV, 2000. [s. 86 ? 92, s. 148 ? 203]Encyklopedický slovník češtiny. Praha : NLN, 2002. [vybraná hesla vztahující se k morfologii, slovním druhům a ke skloňování podstatných jmen] HAVRÁNEK, B., JEDLIČKA, A. Stručná mluvnice česká. Praha. Fortuna, 1998. [kap. Pády a jejich významy] HRONOVÁ, K., TURZÍKOVÁ, M. Čeština pro cizince. Plzeň : Fraus, 1998. [části o používání podstatných jmen z lekcí 1, 3, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 19. 24, 25] KARLÍK, P., NEKULA, M., RUSÍNOVÁ, Z. Příruční mluvnice češtiny. Praha : Karolinum, 1996. [s. 227 ? 281] MACUROVÁ, A. a kol. Čeština pro neslyšící: Zvýšení kompetence neslyšících ve čtené a psané češtině. [CD-ROM] Praha : FRPSP, 2007. [části o používání a skloňování podstatných jmen] PETRÁŇOVÁ, R. Čeština pro neslyšící v českém znakovém jazyce: Předložky. 3. pád. [CD-ROM] Praha : Pevnost, 2005. [vybrané části věnující se používání podstatných jmen v české větě] PETRÁŇOVÁ, R. Čeština pro neslyšící v českém znakovém jazyce: Předložky. 7. pád. [CD-ROM] Praha : Pevnost, 2006. [vybrané části věnující se používání podstatných jmen v české větě] REŠKOVÁ, I., PINTAROVÁ, M. Communicatice Czech (Intermediate Czech). 2. vyd. vydala I. Rešková, 2004. [části o používání podstatných jmen z lekcí 3, 4, 5, 6, 7, 8] REŠKOVÁ, I., PINTAROVÁ, M. Communicatice Czech (Intermediate Czech). Workbook. 2. vyd. vydala I. Rešková, 2005. [části o používání podstatných jmen z lekcí 3, 4, 5, 6, 7, 8] SVOZILOVÁ, N., PROUZOVÁ, H., JIRSOVÁ, A. Slovník neslovesných, substantivních a adjektivních vazeb a spojení. Praha : Academia, 2005. Běžné středoškolské a vysokoškolské učebnice češtiny, příručky, mluvnice, slovníky a další učebnice češtiny pro cizince.Pracovní materiály vytvořené učitelem podle aktuální jazykové úrovně a studijních potřeb frekventantů kurzu. Last update: UCJHUDAK (24.09.2008)
|
|
||
Aktivní účast na semináři, průběžné plnění zadaných úkolů, testy (průběžné a závěrečný). Last update: UCJHUDAK (25.05.2008)
|
|
||
Seminář se v průběžném rozvíjení jazykových a komunikačních kompetencí neslyšících studentů zaměřuje na otázky morfologické. Studenti se seznámí ? na pozadí stavby českého znakového jazyka ? se základními okruhy morfologie češtiny (zvl. ohebné vs. neohebné slovní druhy, gramatický vs. lexikální význam). Výklady a procvičování se soustředí na pochopení gramatických kategorií jmen, zvl. jmenný rod a pád (se zřetelem k jeho sémantice) a na užívání českých substantiv (i se zřetelem k jejich funkci ve větě). Last update: UCJHUDAK (25.05.2008)
|