|
|
|
||
Upevnění a sjednocení jazykové a komunikační kompetence neslyšících studentů v češtině po nástuou na VŠ.
Last update: UCJHUDAK (25.05.2008)
|
|
||
BISCHOFOVÁ, J., HASIL, J., HRDLIČKA, M., KRAMÁŘOVÁ, J. Čeština pro středně a více pokročilé. Praha, 2005. MACUROVÁ, A. a kol. Umíme číst a psát česky. Praha 1998. [opakování] MACUROVÁ, A., HUDÁKOVÁ, A., OTHOVÁ, M. Rozumíme česky. Učebnice pro neslyšící. Praha 2003. [lekce 1-24, 32-49] MAŠKOVÁ, D. Český jazyk: přehled středoškolského učiva. Třebíč 2005. NEKOVÁŘOVÁ, A. Čeština pro život. Czech for Life. Tschechisch fürs Leben. 15 moderních konverzačních témat. Praha 2006. POLDAUF, I., ŠPRUŇK, K. Čeština jazyk cizí. Praha 1968. SOCHROVÁ, M. Český jazyk v kostce. Havlíčkův Brod 2007.
Běžné středoškolské a vysokoškolské učebnice češtiny, příručky, mluvnice, slovníky, učebnice češtiny pro cizince. Pracovní listy vytvořené vyučujícím podle aktuální jazykové úrovně a studijních potřeb frekventantů kursu. Last update: UCJHUDAK (25.05.2008)
|
|
||
Aktivní účast v semináři, průběžné plnění zadávaných úkolů, úspěch u průběžných i závěrečných testů. Last update: UCJHUDAK (25.05.2008)
|
|
||
Kurz je zaměřen na zvýšení jazykové a komunikační kompetence neslyšících studentů v češtině. Má tedy především cíle praktické: upevnit (a sjednotit) kompetence neslyšících studentů existující při vstupu na vysokou školu (a dále je praktickou výukou rozvíjet) a seznámit studenty s nároky, které na ně bude klást vysokoškolské studium, a to jak v oblasti produkce, tak v oblasti recepce česky psaných textů. Rozvíjení jazykových a komunikačních kompetencí je propojeno s výklady základních gramatických principů českého jazyka jako jazyka plně flexivního (v kontrastu k stavebním principům českého znakového jazyka). Komunikačním jazykem celého kurzu doplňkové češtiny je český znakový jazyk a psaná čeština. Last update: UCJHUDAK (25.05.2008)
|