|
|
|
||
Seminář je určen studentům, kteří zpracovávají empirickou část závěrečné práce. Cílem semináře je pomoci studentům navrhnout a realizovat vlastní výzkum v oblasti vyučování a osvojování jazyka. Seminář je realizován formou skupinových konzultací, během kterých studenti představují své výzkumné záměry, analyzují data a získávají kritickou zpětnou vazbu od vyučujících i spolužáků.
Studenti by měli prostřednictvím postupů a metod standardních pro lingvistický výzkum dosáhnout při zpracovávání své závěrečné práce výrazného pokroku. Studentům ve finální fázi přípravy pak seminář poskytuje zpětnou vazbu na základě prezentací již hotových částí práce. Studenti musí mít zadané téma své závěrečné práce, případně již musí mít konkrétní představu, čeho by se jejich práce měla týkat, i když téma ještě není oficiálně zadané. Last update: Paštěka Václav, Mgr. (25.10.2023)
|
|
||
Studenti jsou v pravidelném kontaktu s vyučujícími, kteří jim dávají zpětnou vazbu k průběhu přípravy jejich závěrečné práce. Studenti by měli prostřednictvím postupů a metod standardních pro lingvistický výzkum dosáhnout při zpracovávání své závěrečné práce výrazného pokroku. Last update: Kafka Ivan, Mgr. (30.01.2023)
|
|
||
Na semináři je povinná aktivní účast. Studenti s ohledem na míru pokročilosti přípravy závěrečné práce odevzdávají jeden z těchto výstupů: Studenti, kteří na počátku semestru neměi zadané téma DP: 1. komentované rešerše odborné literatury k tématu (alespoň 15 položek); 2. podrobně okomentovanou strukturu práce (alespoň 5 normostran); 3. ucelený text, který bude součástí práce (alespoň 10 normostran). Studenti, kteří již mají zadané téma DP: V případě, že je student v pokročilejší fázi psaní práce, je cílem kurzu nastavení metodologie výzkumné části práce (stanovení výzkumných otázek, výběr metody sběru dat a sestavení výzkumného vzorku), podpora při sběru dat a možnost prezentace dílčích výsledků výzkumu. Studenti s ohledem na míru pokročilosti přípravy analytické části práce odevzdávají jeden z následujících výstupů: 1. koncepci výzkumné části práce a návrh analýzy dat (alespoň 5 normostran) 2. prezentaci dílčích výsledků výzkumu (alespoň 10 normostran) Last update: Kafka Ivan, Mgr. (30.01.2023)
|
|
||
Baayen, H. (2008): Analyzing Linguistic Data: A Practical Introduction to Statistics using R. Cambridge: Cambridge University Press. Disman, M. (2002): Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum. Dörniey, Z. (2010): Questionnaires in Second Language Research: Construction, Administration, and Processing. New York, NY - Abingdon: Routledge. Gavora, P. (2000): Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. Chráska, M. (2007): Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing. Chromý, J. (2014): Práce s empirickými daty. Praha: Karolinum. Volín, J. (2007): Statistické metody ve fonetickém výzkumu. Praha: Epocha. Další literatura je doporučována v průběhu kursu podle potřeb studujících. Last update: Paštěka Václav, Mgr. (25.10.2023)
|
|
||
Studenti se setkávají s vyučujícími alespoň pětkrát za semestr, a to dle harmonogramu stanoveného před začátkem kursu. Seminář probíhá ve čtvrtek v čase 10:50–12:20. Last update: Kafka Ivan, Mgr. (30.01.2023)
|
|
||
Seminář doporučujeme navštěvovat v semestru, ve kterém se budete práci intenzivně věnovat. Last update: Kafka Ivan, Mgr. (30.01.2023)
|