SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Czech in Advertising, PR and Marketing - ABO100237
Title: Čeština v reklamě, PR a marketingové komunikaci
Guaranteed by: Institute of Czech Language and Theory of Communication (21-UCJTK)
Faculty: Faculty of Arts
Actual: from 2015
Semester: summer
Points: 0
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Level:  
Guarantor: PhDr. Markéta Pravdová, Ph.D.
Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Tématem semináře je jazyk a styl textů určených veřejnosti a konečným spotřebitelům (tiskové zprávy a prohlášení, informační materiály, reklamní texty, pozvánky, letáky), komunikace uvnitř a vně firmy (firemní periodika, internetové stránky), písemná komunikace v obchodním styku (obchodní dopisy a e-maily). Výuka se zaměří na pragmatické aspekty jazyka propagačních textů - prostředky aktualizace a zdůraznění, záměrnost, nezáměrnost a dominanci jazykových prostředků, kritéria výběru jazykových prostředků a stylistických postupů, uplatňování interakčních principů. Cílem semináře je rozbor základních rysů komunikace v oblasti public relations, reklamy a marketingu.
Last update: Smolková Eva (14.09.2011)
Aim of the course - Czech

Studium základních rysů marketingových, reklamních a PR textů

Last update: Smolková Eva (14.09.2011)
Literature - Czech

Bolinger, D.: Jazyk jako nabitá zbraň. Petr Zima, Praha 2008

Burton, G. - Jirák, J.: Úvod do studia médií. Barrister & Principal, Brno 2001

Clemente, M. N.: Slovník marketingu. Computer Press, Brno 2004

Čmejrková, S.: Reklama v češtině. Čeština v reklamě, LEDA, Praha 2000

Jirák, J. - Köpplová, B.: Média a společnost. Portál, Praha 2003

Kotler, P.: Marketing and Management. Analýza, využití, plánování, kontrola. Victoria Publishing, Praha 1991

Pravdová, M.: McDonald's - tak trochu jiná kultura? Karolinum, Praha 2006

Svoboda, V.: Public realtions moderně a účinně, 2. vyd. Grada Publishing, Praha 2009

Šebesta, K.: Jazyk a styl propagačních textů, Praha 1983

Šebesta, K.: Reklamní texty. Jejich funkce a výstavba, UK, Praha 1990

Tellis, G.: Reklama a podpora prodeje. Grada Publishing, Praha 2000

Vančura, Z.: Hospodářská lingvistika. Vědecké nakladatelství M. Procházky, Praha 1934

Last update: Pravdová Markéta, PhDr., Ph.D. (08.02.2015)
Requirements to the exam - Czech

Jednosemestrální volitelný seminář pro studenty bakalářského a magisterského studia. Zápočet bude udělen za aktivní účast na seminářích a průběžné plnění dílčích úkolů.

Last update: Smolková Eva (14.09.2011)
Syllabus - Czech

Základní pojmy v reklamě, PR a marketingu

Specifika reklamních, marketingových a PR textů

Možné přístupy k reklamní komunikaci

Příjemci reklamních sdělení (zaměření na cílové skupiny)

Způsoby přesvědčování a argumentační postupy v reklamě

Jazykové prostředky aktualizace a zdůraznění

Reklamní syntax a styl

Tvorba tiskových zpráv a prohlášení

Reklamní texty, letáky, pozvánky, informační materiály

Obchodní dopisy a e-maily

Komunikace uvnitř a vně firmy (firemní periodika, internetové stránky)

Last update: Smolková Eva (14.09.2011)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html