|
|
|
||
Tématem semináře je jazyk a styl textů určených veřejnosti a konečným spotřebitelům (tiskové zprávy a prohlášení, informační materiály, reklamní texty, pozvánky, letáky), komunikace uvnitř a vně firmy (firemní periodika, internetové stránky), písemná komunikace v obchodním styku (obchodní dopisy a e-maily). Výuka se zaměří na pragmatické aspekty jazyka propagačních textů - prostředky aktualizace a zdůraznění, záměrnost, nezáměrnost a dominanci jazykových prostředků, kritéria výběru jazykových prostředků a stylistických postupů, uplatňování interakčních principů. Cílem semináře je rozbor základních rysů komunikace v oblasti public relations, reklamy a marketingu. Last update: Smolková Eva (14.09.2011)
|
|
||
Studium základních rysů marketingových, reklamních a PR textů Last update: Smolková Eva (14.09.2011)
|
|
||
Bolinger, D.: Jazyk jako nabitá zbraň. Petr Zima, Praha 2008 Burton, G. - Jirák, J.: Úvod do studia médií. Barrister & Principal, Brno 2001 Clemente, M. N.: Slovník marketingu. Computer Press, Brno 2004 Čmejrková, S.: Reklama v češtině. Čeština v reklamě, LEDA, Praha 2000 Jirák, J. - Köpplová, B.: Média a společnost. Portál, Praha 2003 Kotler, P.: Marketing and Management. Analýza, využití, plánování, kontrola. Victoria Publishing, Praha 1991 Pravdová, M.: McDonald's - tak trochu jiná kultura? Karolinum, Praha 2006 Svoboda, V.: Public realtions moderně a účinně, 2. vyd. Grada Publishing, Praha 2009 Šebesta, K.: Jazyk a styl propagačních textů, Praha 1983 Šebesta, K.: Reklamní texty. Jejich funkce a výstavba, UK, Praha 1990 Tellis, G.: Reklama a podpora prodeje. Grada Publishing, Praha 2000 Vančura, Z.: Hospodářská lingvistika. Vědecké nakladatelství M. Procházky, Praha 1934 Last update: Pravdová Markéta, PhDr., Ph.D. (08.02.2015)
|
|
||
Jednosemestrální volitelný seminář pro studenty bakalářského a magisterského studia. Zápočet bude udělen za aktivní účast na seminářích a průběžné plnění dílčích úkolů. Last update: Smolková Eva (14.09.2011)
|
|
||
Základní pojmy v reklamě, PR a marketingu Specifika reklamních, marketingových a PR textů Možné přístupy k reklamní komunikaci Příjemci reklamních sdělení (zaměření na cílové skupiny) Způsoby přesvědčování a argumentační postupy v reklamě Jazykové prostředky aktualizace a zdůraznění Reklamní syntax a styl Tvorba tiskových zpráv a prohlášení Reklamní texty, letáky, pozvánky, informační materiály Obchodní dopisy a e-maily Komunikace uvnitř a vně firmy (firemní periodika, internetové stránky) Last update: Smolková Eva (14.09.2011)
|