Introductory practicum focussing on observing teachers and school life.
The seminar is split into three blocks:
1. introductory (online) seminar – practical information + setting observation tasks;
2. lesson observations – 2 subsequent mornings (2x4 hours) at allocated schools;
3. final (online) seminar – analysis, discussion with the teachers etc.
Note:
In case of distance teaching, the seminar will take a form of online meetings, presentations, observations, and online analyses and discussions.
Last update: Gráf Tomáš, PhDr., Ph.D. (29.08.2021)
Úvodní praxe se zaměřuje na zprostředkování prvních zkušeností budoucích učitelů s realitou škol. Plní funkci formativní (motivace k profesi a ke studiu teoretických pedagogicko-psychologických disciplín), funkci informativní (rozvoj konkrétních představ studentů o pedagogických jevech, vnímání pracovní a sociální atmosféry škol, ilustrace a verifikace teoretické výuky) a funkci instrumentální (utváření pozorovacího citu a rozvíjení dovednosti pedagogicky „vidět a slyšet“, dovednosti orientovat se v pedagogických situacích a pozorované jevy dokumentovat).
Seminář proběhne ve třech blocích:
1. úvodní (online) seminář - zadání úkolů k náslechům, organizace kurzu;
2. náslechy na hodinách angličtiny – 2 po sobě jdoucí dopoledne (2x4 hodiny) na stanovených školách;
3. závěrečný (online) seminář (rozbor, diskuse s učiteli).
Poznámka:
V případě distanční výuky bude předmět realizován online pomocí pravidelných setkávání, online prezentací, observací zaslaných hodin a následných online rozborů a diskuzí.
Last update: Gráf Tomáš, PhDr., Ph.D. (29.08.2021)
Course completion requirements -
All of the credit requirements must be fulfilled by the end of the exam period in the academic year in which the student enrolled for the subject.
Last update: Gráf Tomáš, PhDr., Ph.D. (28.10.2019)
Všechny požadavky pro zápočet je nutné splnit do konce zkouškového období akademického roku, ve kterém si student předmět zapsal.
Last update: Gráf Tomáš, PhDr., Ph.D. (28.10.2019)
Literature -
Národní program rozvoje vzděláván v ČR. Praha: UIV, 2001 (tzv.Bílá kniha).
Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020