|
|
|
||
Last update: PhDr. Lucie Jiránková, Ph.D. (07.12.2020)
praktickými oborově-didaktickými dovednostmi, které vytvářejí základ pro vykonávání profesních činností učitele angličtiny na středních školách jako uvědomělé, technicky zvládnuté, teorií a výzkumem podložené činnosti. Zároveň vytváří předpoklady pro další odborný růst a další vzdělávání angličtinářů. Kurz nutně reflektuje roli angličtiny v současném světě, kdy angličtina je nejen prvním jazykem v řadě zemí, kde je používána jako mateřština, ale plní zároveň i roli jazyka mezinárodního dorozumění. Kurz navazuje na kurz Teorie a praxe jazykové akvizice pro učitele angličtiny (didaktická propedeutika), v němž studenti získali porozumění jazykově- akvizičním aspektům oboru s akcentem na to, jak se tyto aspekty promítají do současných teorií výuky. Kurz didaktiky AJ je multidisciplinární a zahrnuje poznatky vycházející z výsledků současného výzkumu v oborech jako lingvistika, psycholingvistika, korpusová lingvistika, srovnávací lingvistika, pedagogika, psychologie, teorie jazykové akvizice atp.). Velký důraz přitom klade na praktický nácvik technik využitelných při vyučování cizím jazykům a vytváření metodických postupů, činností a technik přímo uplatnitelných v jazykové výuce. K tomu slouží četné interaktivní bloky věnující se praktickému nácviku specifických technik ve spojení s jejich reflexí a zároveň činnosti vedoucí ke kritickému hodnocení, tvorbě a adaptaci výukových materiálů. Nedílnou součástí kurzu je mikrovyučování s následnou individuální i skupinovou reflexí, které je aktérům zpřístupněno na videonahrávce. V průběhu kurzu studenti aktivně pracují na vytváření učitelského portfolia, a to následujícími činnostmi: • aktivní prací se sebehodnotícími deskriptory a jejich postupným plněním ať už prací v kurzu, nebo doporučenými postupy pro samostudium • reflexí vlastní praktické činnosti ať už v podobě vyučování, nebo vytváření materiálů a výukových postupů • analýzou výukových materiálů (učebnic, nahrávek, videí atp.) • přípravou materiálů, které využijí v rámci povinné pedagogické praxe při vyučování na střední škole. |
|
||
Last update: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. (02.05.2022)
Adaptované požadavky k zápočtu v LS 2019/20 (v svouvislosti s koronavirovými opatřeními)
Požadavky k zápočtu – aktivní účast na seminářích a pravidelná docházka (max. 2 neomluvené absence) – prezentace vybrané publikace a představení několika vyučovacích technik či aktivit v ní uvedených, spolu s vypracovaným plánem na hodinu, kde tyto aktivity budou představeny – pravidelná příprava na každý seminář dle instrukcí zadaných v úvodním semináři – ve zkouškovém období: příprava vlastních výukových listů dle specifikace vyučujícího (see below) – vedení učitelského portfolia a zpětná vazba k němu.
Credit assignment for summer term 2021/22
What you have to do Your task is, in pairs, to design a secondary school week’s lesson plan consisting of three 3 45-minute lessons with B2 students. It is up to you to pick their age. The lessons are to be interconnected, related to a current topic and as recent materials as possible. You are to include all language forms and skills in an integrated format. This time I do not want you to use a coursebook. Yu need to find or design your own materials relating to something truly topical at the time when you are preparing your lesson plan. Materials may (have to) be adapted as you see fit.
Mode of work You are to work in pairs and produce a joint lesson plan for the week. You should meet online, discuss the details of the lesson plans and also how you are going to go about it, who is going to do what and who finds what materials. Then you meet again and agree on the overall plan.
What you are to include 1. A page or two of introducing your lesson plan and its rationale, linking it to some theoretical aspects of the teaching theory and basically explainng why the plans look the way they do. 2. The lesson plans for the three 45-minute lessons. They are to include the overal aims and objectives, the aims of the individual activities, expected timings, modes of interaction etc. 3. Copies of all materials you will need for the lessons. If you have adapted some materials, include the original as well and show how you carried out the adaptation.
Mode of delivery Your lesson plans are to be uploaded in the Mahara and shared with me. Then I will meet with each pair for a shor consultation during which you will introduce the plan to me and we will discuss the details and also your Mahara experience. Once all of the plans have been discussed with me, they will be made available to everyone.
|
|
||
Last update: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. (15.02.2021)
Seminar 1 - ELT textbooks (2) Seminar 2 & 3- Teaching grammar Seminar 4 & 5 - Teaching speaking Seminar 6 - Teaching listening Seminar 7 - Teaching reading Seminar 8 - Teaching writing Seminar 9 - Testing, assessment, teaching for exams Seminar 10 - Content-integrated learning Seminar 11 - Curricular documents Seminar 12 - Teacher development Seminar 13 - Practicum seminar + Cooperation at schools |